Forum > Demolåtar

Cykeln och Marre - Tingel Tangel (En julbetraktelse - v4)

<< < (2/7) > >>

cykeln:
mahan
Kul att det gungar
Tajta sången ... Menar du stämmorna som ligger lite olika? Marre ville ha det sålunda så det är medvetet. Men vi får ta upp diskussionen på styrelsemötet
Tipp tapp .. har jag använt på förra årets Juljäkt råder så den går bort. Annars är väl tanken att låten inleds i en stillsam stämning - brakar loss - för att återgå till det stillsamma - men du kanske har rätt
Vi bockar och bugar för omdömet!

EMU
Blandning av oa hela natten och ... Tänd ett ljus och låt det brinna  :)
Tighta sångdubbar - se ovan
Mer levande trummor - om du bara visste hur jag har det !  :D Ska se vad jag kan göra
Tack!

martinm
Tack för lyssning
Jag har ju ingen producent så här får man gå på känn och då blir det som det blir, eller snarare
 - går det så går det - går det inte  - får det gå ändå

Marruschkka:
Den här låten är rätt proggig och mina tankar går till "Träd,gräs och stenar", "Röda bönor", "Gud i brallan"..och allt vad nu grupperna hette..så jag ville göra en folklig tolkning, därav lite tjo-hoig sång i den stilen, lixom inga krusiduller, bara att gapa på ;)

Tack för omdömen EMU, Mahan, Martinm och MaxB,..hihi..en mix mellan...."Oa hela natten..och "Tänd ett ljus"..stämmer för mej..oxå, förutom proggfaktorn då :)

Hmm, synd om inte texten hörs ordentligt, kan man göra nåt åt det Cykeln?

Rolig och tänkvärd låt tycker jag, skönt med lite substans angående realiteterna mitt i Jul-moset :P

/Marr

asti:
Kul låt med gung och texten är fyndig! Melodin känns lite osäker på raden "Det finns många hål och vi ska fylla var och ett", men annars bra tycker jag!

Dividend:
Lyssnade på denna från köket - marr skall upp lite? ;)

Bra låt, trevlig och annorlunda på nåt vis. Bra text! (som vanligt)

stajo:
Lyssnade också från köket ;). Höll på med pyssel men såklart inte juletid ännu...

Tycker dock nivån på marre är bra. hehe. Gott tryck där.

Trevligt, gung och tycker nog att lite julstämning blir det nog.

Tycker början kunde kanske tonas upp istället för att komma så plötsligt.

Slutet är snyggt men hade också räckt med att slå endast ett slag på triangeln.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion