Forum > Demolåtar

Freddy - Departure - v3

<< < (6/10) > >>

mahan:
Tjou Freddy!
Om nåt fattas så är det ju trummor, let me be the opne to show you!....
Skitsnygg låt, verkligt stämningsfullt arr, so please let me be the one........ to play the drumz!'
Tycker att detta vore värt ett par trummor, trots att detta kan låte snyggt utan skrammelorkester åxå!
Lyfter på hatten Freddy! LIKEIT!

I am ready to go

h.  johan

Wernborg:
Riktigt vackert. Hör lite av senare tiders Mike Oldfield och det är plus i min bok.

Samplade guran var nog lite för clean kanske. Kluven. Annars väldigt fint arrat. Kanske låta något icke härmande spela den stämman istället?

Trummor, njae.... Tycker absolut det håller så här.

freddy:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.11.2008, 18:07:10 ---Gitarren låter för jämn i både anslag och timing för att vara riktig, och "tjejen" låter riktigt naturlig de första tonerna, sedan avslöjar den också sin samplade bakgrund.
--- Slut citat ---

Jo, precis. Håller helt med. Dock är väl inte meningen att "lura" någon utan mer använda ljud man gillar och som tillför något. Gitarren kommer antagligen ersättas med riktig i version 4.

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.11.2008, 18:07:10 ---Ett trevligt stycke som har sin höjdpunkt när baklängesgrejerna kommer in och ett par vändor därefter, men som håller på lite för länge, kan jag tycka.  :)

--- Slut citat ---

Jag tycker höjdpunkten är temat, men kul att du gillar baklägessvängarna.

Tack för kommentar och kritik.  :lol:

freddy:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.11.2008, 20:07:08 ---Stämningsfullt! Jag hör att det är midiitarr men tycker du får till det ganska bra!
Gillar ditt arbete!

--- Slut citat ---

Yes, ett känsligt öra misstar sig nog inte. Dock lurade Wernis mig med sin senaste låt där med introt. Tycker det är lite halvsvårt själv, även som gitarrist. Men det blir lite "för perfekt" oftast.

Kul att du gillar, tack för feedback!

freddy:

--- Citat från: Eko skrivet 01.11.2008, 20:18:33 ---Gillar inte att du kallar den för Deaprture det har ju jag en låt som heter..... öh
Fast den har inte blivit presenterad här förstås ... ännu :D
Hör ingen större skillnad på variant 3 dock tycker att det fortsatt låter kanon.
Eko

--- Slut citat ---

Först till kvarn... hehe. Nej, men nog kan vi ha ett par låtar som heter så. :) Blame Emulatorn :P
Variant 3 var bara fixat lite smått, höger totalvolym och en snyggare bounce. Gitarren sänktes även i mixen med några dB.

Tack igen för kommentar!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion