Forum > Demolåtar
Freddy - Departure - v3
freddy:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 01.11.2008, 20:24:16 ---Fint Freddy...jag vidhåller det där om gitarren...och jag gillar inte heller "knäppet" - annars är det finemangers...riktigt schnüggt!
--- Slut citat ---
Yes, I hear you! Version fyra kommer nog bjuda på nylon IRL, om jag fixar okej ljud här hemma dvs.
tacktack B)
freddy:
--- Citat från: mahan skrivet 02.11.2008, 00:22:03 ---Tjou Freddy!
Om nåt fattas så är det ju trummor, let me be the opne to show you!....
Skitsnygg låt, verkligt stämningsfullt arr, so please let me be the one........ to play the drumz!'
Tycker att detta vore värt ett par trummor, trots att detta kan låte snyggt utan skrammelorkester åxå!
Lyfter på hatten Freddy! LIKEIT!
I am ready to go
h. johan
--- Slut citat ---
trummor? helt otippat faktiskt. Du menar rockvarianten? Tänkte mig ett litet stämningsfullt stycke här, inte direkt rockopera. :) Men det är intressant, kanske får göra en alternativ version eller något. :lol:
Tack för hattlyft och kommentar. Återkommer om det blir aktuellt :)
Annars har jag kanske ett par andra låtar som du kan få lira på... :ph34r:
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.11.2008, 01:11:35 ---Riktigt vackert. Hör lite av senare tiders Mike Oldfield och det är plus i min bok.
Samplade guran var nog lite för clean kanske. Kluven. Annars väldigt fint arrat. Kanske låta något icke härmande spela den stämman istället?
Trummor, njae.... Tycker absolut det håller så här.
--- Slut citat ---
Aldrig lyssnat så mycket på Micke O. Men jag har hört den liknelsen förr här. Så får nog kolla upp honom, måste vara bra skit :lol:
Funderade ett tag på att ha vanligt fint piano som spelar slingan där, det är ju ett alternativ med. Eller harpa :) Eller distad hammond... :blink: Ska fundera lite.
Vi får se. Tack för fina ord och kommentar, uppskattas!
Åsa:
Finns inte så mycket att säga mer än "oj så fint".
Blir lite lätt rörd och gråtmild av sån här vacker musik.
Du har ju mixtrat till bättre filmmusiklåtar men det här ljudexprimentet kvalar gott och väl in bland dom andra tycker jag ^_^ Och tänk att en "låtsaskör" kan vara så vacker.
IKEN:
Departure,,,,bra namn,låter väldigt mycket Sagan om ringen och Enya,Den där kören,..... :wub:
Även IKEN blir lätt rörd av sådan här musik,du har hittat det rätta uttrycket här,vackert och stämningsfult,enda radanmärkningen är då guran,den låter lite stelt,är det midi?
om så,låter det ändå rätt bra om det.... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida