Forum > Demolåtar
Freddy - Departure - v3
freddy:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.11.2008, 17:18:26 ---Sånt här griper tag vissa alltid (även mig) rätt så omgående, fast det bygger på ett "enkelt" ostinato på gitarren och låter som nya Enya-låten. "Keltiskt" och tjej-pluggen och den där gitarren. Klart det funkar att lägga till i ditt musiker-CV :) Ibland är det enkla genialiskt, för att fånga en känsla..
Väldigt bra.
--- Slut citat ---
Hehe, ja tack. Det var bara en snabb låt som jag "snubblade" till på här. Var som sagt ett test först. Men det verkade gillas, ibland är det enkla snabba grejer som går före mer intrikata svårmodiga saker. Jag är glad för denna lilla snutt musik. Visst andas det lite Enya allt, håller jag med om.
TACK för kommentar och tanke. Ha en fortsatt bra kväll! :lol:
Rattlesnake:
Gitarren låter för jämn i både anslag och timing för att vara riktig, och "tjejen" låter riktigt naturlig de första tonerna, sedan avslöjar den också sin samplade bakgrund.
Ett trevligt stycke som har sin höjdpunkt när baklängesgrejerna kommer in och ett par vändor därefter, men som håller på lite för länge, kan jag tycka. :)
MaxB:
Stämningsfullt! Jag hör att det är midiitarr men tycker du får till det ganska bra!
Gillar ditt arbete!
Eddi:
Gillar inte att du kallar den för Deaprture det har ju jag en låt som heter..... öh
Fast den har inte blivit presenterad här förstås ... ännu :D
Hör ingen större skillnad på variant 3 dock tycker att det fortsatt låter kanon.
Eko
Bengan_gbg:
Fint Freddy...jag vidhåller det där om gitarren...och jag gillar inte heller "knäppet" - annars är det finemangers...riktigt schnüggt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida