Forum > Färdiga produktioner
Chrome: Surreal EP
equality:
--- Citat från: Emulator skrivet 31.10.2008, 01:54:32 ---Kan du peka i tid vilket ljud det är? :D skulle bra gärna vilja veta det :D :D
--- Slut citat ---
Verkar som Windows spelare inte riktigt fixar exakt tidsangivelse när man backar men till vänster 01:18, 03:28, 03:47, 05:11, osv.
Emulator:
--- Citat från: Åsa skrivet 31.10.2008, 02:07:52 ---Ja jag läser och ler ^_^
Dom här låtarna ligger mig så varmt om hjärtat, trots att det börjar bli "länge sen" respektive låt gjordes så finns det ingen möjlighet att jag tröttnar på dom. Och den här supermixen älskar jag. Det var en hel del tagningar på sången ja :), Tomas förklarade uttrycket han ville ha i ord och jag försökte förstå det och få ut det i sång.. fick kliva utanför mina hemvävda ramar där. Det blev bra till sist och jag är så nöjd.
Det är lite småfix kvar som jag hör, som jag sagt, introt, utropet där, lite längre bort, lite mjukare där sussussu.. kommer in, ligger nästan otakt, eller ja, låta fina introljudet vara kvar längre.. och sen smyga på surreal. Sen slutet då förstås, pammpamm :D bortbortbort. Lite högre sång på Surreal hade jag också på min önskelista.. Bara små saker. Sen är det klart. Tycker jag.
Alla delar innehåller så mkt som gör att jag fortfarande lyssnar lika intresserat, jag tror aldrig jag kommer att tröttna på detta faktiskt. Nej. Bra musik, bra gjort, ja jag är skitstolt att jag är med här :).
--- Slut citat ---
Jopp, håller med dig på alla punkter angående åtgärder :D
--- Citat från: equality skrivet 31.10.2008, 02:09:09 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 31.10.2008, 01:54:32 ---Kan du peka i tid vilket ljud det är? :D skulle bra gärna vilja veta det :D :D
--- Slut citat ---
Verkar som Windows spelare inte riktigt fixar exakt tidsangivelse när man backar men till vänster 01:18, 03:28, 03:47, 05:11, osv.
--- Slut citat ---
oj det DÄR ja :D fanken, inte lätt att ta bort det hihi :D kanske överaskar med en "Eq-friendly specialversion" :lol: :D
equality:
--- Citat från: Emulator skrivet 31.10.2008, 02:15:10 ---oj det DÄR ja :D fanken, inte lätt att ta bort det hihi :D kanske överaskar med en "Eq-friendly specialversion" :lol: :D
--- Slut citat ---
:D Tackar på förhand. Kommer ihåg en rakapparat som farsan hade och den lät precis som min väckarklocka. Det var tusan i mig värre. :D
Dividend:
Ja, detta är svårt att tröttna på.
Jag måste dock få utrycka vad jag sagt nån gång tidigare, lite gnäll som du inte kan eller vill göra nåt åt i vilket fall. ;) Det är det enda jag kommer på, allt annat är typ... jättebra. Det finns nåt enstaka ställe i 16minutersalstret, som även om det håller hög klass för sig är (min åsikt) för repetitiva = pågår för länge :D Variation finns där, men kanske inte av det slag jag skulle vilja. :unsure:
Ingen annan klagar dock, så.. Sen förstår jag att texten kan ha många verser för att få fram nåt budskap, så i sig kan det ha en konstnärlig funktion ju, som hos BEllman t ex där det är jobbigt att höra ytterligare en vers av musiken, men texterna absolut är konst. Jaja..
Även på låten där Harmonica sjöng (festivalvinnaren, Don't give a damn) störde jag mig på det lite grann. Alla låtar funkar dock som bakgrundsmusik ;) MEn inte som enda "fokus" för mig, som musik. (Som kombinerad musik + lyrik, går det bra, på samma sätt som bellman.)
Förstås låter jag som värsta gnällspiken nu, men ingen annan klagar så.. Du är väl helt enkelt vår nye Bellman :)
Emulator:
Mycket trodde jag jag skulle få höra, men vår nye Bellman, det har jag aldrig trott :lol:
jag kan förstå ditt resonemang, men vi kommer nog inte göra något så drastiskt som att kapa något i detta skede :D :D
Oftast är låtarna ännu längre i början, sen får det kortas ner för att ens komma in runt sex-sju minuter.
För min del är det lite så också, jag måste lyssna fokuserat för att hålla kvar den röda tråden.
För mig är det lite drygt som bakgrundsmusik :D
Du gav nog en bra förklaring till något som jag själv ofta upplevt med låtar jag mupptrixat med: man måste nog ha med sig texten för att inte blir vilsen!
tack för bra och givande kritik divi, och för fina ord :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida