Forum > Färdiga produktioner

Chrome: Surreal EP

<< < (4/21) > >>

Emulator:

--- Citat från: freddy skrivet 31.10.2008, 00:51:03 ---Emulator är nog forumets egna lilla ljudkonstnär.

Svårt att kritisera något känner jag, det känns som ljudbilden i början är helt fel, men det är nog precis det du vill uppnå, vissa saker är nära, andra är till vänster. Vissa reverbsvansar byter sida, häftigt och galet. Psykotiskt! :)

Jag känner att virveln är lite fjutt, kanske en längre reverbsvans skulle lösa detta? Tycker den dör lite tvärt(gejtad?), kan nog kosta på sig en 80-talare i introt iaf.

Det är SÅ SJUKT mycket små detaljer och meck i detta verk. Vilket jädra jobb, jag skulle fan aldrig palla. :)

Har lite svårt att höra texten när du pratar i Surreal tomas, är det medvetet tro? Annars kanske du kan peta upp den lite. Vill gärna höra vad som orsakat detta vidunder. Meltdown har inte alls samma otydlighet.  

Alla övergångar mellan låtarna tycker jag funkar bra. Stämningsbyggande och intressanta. Befinner vi oss i en bilverkstad eller i något mekaniskt helvete tro, det är det nog bara Tomas som vet.

Detta är nog inte min musik egentligen, men jag rycks ju med i detta. Som sagt, vilket hantverk. Jävligt bra refränger med, meltdown är favoriten.

När du slutligen reflekterar över detta vidunder så tycker jag det faller på plats, perfekta avslutningen på dessa snabba 16 min, dynamiskt och snyggt. Det ligger något litet digitalt knäpp precis i slutet med hörde jag.

Vilken känsla du har för detaljer Emulatorn, makalöst.

RÅJKA PÅ!

--- Slut citat ---

....det är fan så man blir tårögd. TACK! dina tankar om introt är rätt. hela iden är att ljuden skall kännas "fel" -overkliga. Reasonatumationen har gått varm kan jag lova...finns nog inte NÅN parameter som inte är automagiserad. Fjuttig virvel? ja..kanske. Den valdes för att kunna "tåla tokfläskreverb" på vissa. Men jag skall kolla om jag kan lägga på någon längre svans som grund, det kan vara en bra ide!

Vi befinner oss i nån slags mellanland, i någon form av helvete genom hela resan. kanske en bilverkstad ÄR ett mekaniskt helvete?   :D :D

Skall också se över tydligheten i sången enligt vad du säger, och det där knäppet. Dessutom skall den förbannade cellon bort som ligger kvar och slaskar på slutet :)

Återigen, tack för de fina orden!  Vill också passa på att nämna att det varit ett sant nöje att samarbeta med Åsa O Wernborg på denna. Vi har bollat ideer, tyckte och haft en riktigt bra dialog rakt igenom hela bygget. Riktigt kul -men jobbigt såklart. Men det har det varit värt.
Det är faktiskt helt underbart att kunna diskutera hur tex gitarrer skall kunna låta, så kommer de levererade och bara är så himla bra att man baxnar.

:)

--- Citat från: Eko skrivet 31.10.2008, 01:26:51 ---Otroligt suggestivt - tror att jag har hört delar av denna med Åsa tidigare men denna förpackning gav något särdeles extra, viskningarna är fantastiskt bra, ja vad ska man säga skitbra känns rätt adekvat!
Eko

--- Slut citat ---

tack eko! Vår förhoppning och inställning var att vi skulle lyckas göra en "riktig" EP, "som man gjorde förr", men en röd tråd genom hela. Kul at summan är mer än delarna, och vi suger i oss av värmande ord :)

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 31.10.2008, 01:48:01 ---Ett mästerverk helt klart. Ungefär som Nads och Bonamicis produktioner, varenda sten har vänts och inget har lämnats åt slumpen.
Kan bara ana nånstans hur mycket arbete som är nedlagt.  Har inga som helst problem med övergångarna. Jag har egentligen bara ett bekymmer och det är att ett synthljud påminner om min gamla telefonsignal och jag hoppar till varje gång den låter men det är inte ditt fel. Det som du anser är färdigt Tomas är en kvalitetsstämpel som heter duga. Otroligt välgjort och en upplevelse att lyssna till.

--- Slut citat ---

Oj, jag ligger hela tiden ett hack efter märker jag, i kommentarerna :D

ja, sitter med nåt löjligt flin på läpparna efter alla fina ord...så även dessa från dig! TACK!  Känns nästan overklige att den i princip är klar...men man får ju fatta någon gång att det inte går att göra så mycket mer... Vi har anledning att känna oss nöjda, även om jag tror alla tre av oss har några smågrejjor som man egentligen vill fila mer på... :D

Kan du peka i tid vilket ljud det är? :D skulle bra gärna vilja veta det :D :D

återigen, tack!

Light Head:
skulle egentligen lägga mig,, men var "tvungen" att lyssna två gånger ytterligare..   :wub:

Emulator:
 :)

Åsa:
Ja jag läser och ler  ^_^
Dom här låtarna ligger mig så varmt om hjärtat, trots att det börjar bli "länge sen" respektive låt gjordes så finns det ingen möjlighet att jag tröttnar på dom. Och den här supermixen älskar jag. Det var en hel del tagningar på sången ja  :), Tomas förklarade uttrycket han ville ha i ord och jag försökte förstå det och få ut det i sång.. fick kliva utanför mina hemvävda ramar där. Det blev bra till sist och jag är så nöjd.

Det är lite småfix kvar som jag hör, som jag sagt, introt, utropet där, lite längre bort, lite mjukare där sussussu.. kommer in, ligger nästan otakt, eller ja, låta fina introljudet vara kvar längre.. och sen smyga på surreal. Sen slutet då förstås, pammpamm  :D bortbortbort. Lite högre sång på Surreal hade jag också på min önskelista.. Bara små saker. Sen är det klart. Tycker jag.

Alla delar innehåller så mkt som gör att jag fortfarande lyssnar lika intresserat, jag tror aldrig jag kommer att tröttna på detta faktiskt. Nej. Bra musik, bra gjort, ja jag är skitstolt att jag är med här  :).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion