Forum > Demolåtar
EMULATOR: Snow In July -sångpremiär VER 3
Emulator:
Tack ska ni ha för mild sågning....ska försöka få upp en nyare version sanrt, förhoppningsvis med bättre sång.
Nån som har ngn ide för utveckling av låten? Fått tidigare tips om att efter första refräng gå över till ett "rakt trumkomp" istället....
Vad tror ni?
tack mike: brukar ju ha effekter på för att slippa höra mig så väl....ska testa att göra som du säger, blir nog enklare att sätta tajtare stämsång.
ChromaWoods:
Ska lägga tonvikten av min recension på din sång, eftersom du bad mig. :P
Skriver medan jag lyssnar:
_____________________________ _
Skönt stämningsfullt intro....
Haha, jag trodde först att det var en svensk låt. Tyckte du sjöng "en skåning" när det egentligen var "as corny..." :lol:
De första två raderna låter riktigt bra! Mycket mer kontrollerat än det som följer därefter.
Håller med Valdez om att din låga stämma låter bra!
Nu kommer en slags refräng... mer tryck i trummorna, jag gillar det! Sången funkar bättre här känns det som. Även den övre. Stämmorna hamnar i osynk i verserna.. men låter bättre i refrängen.
Nu kommer en vers där din låga stämma är själv, låter genast mycket bättre.
_____________________________ _______
Ok, slutsats: Jävligt bra låt som sådan! Refrängen är sköön och versen kommer också bli det om du lyckas ta ner den övre stämman på jorden. Den vill flaxa iväg för mycket, förutom i de två första raderna och i refrängen. Synka med undre stämman. Varken det instrumentala eller kompositionen har jag några klagomål på, de sitter kanon!
Det var väl inte så farligt? :)
Emulator:
tack :) jo, men de e lite jobbigt i bäörjan när man aldrig gillat rösten.
Ska försöka få på nya sångspåtr med firks hals. Det var inte tänkt som stämmor i verserna heller, men jag provead att lägga ihop dem.
tack för vänlig och saklig kritik!
Wernborg:
Härligt. Ger mej sköna vibbar från avsomnade svenska synthbandet French Revolution från 1989. Sången är bra, men du behöver bli helt fri från förkylning och fixa till dubbarna och en och annan suring här och där så blir denna 5/5.
Keep em coming.... // Steffo
DåligtGehör:
Stämningen i låten är skönt tillbakalutad. Tycker att det är en klart cool låt fast med en intensivare bra refräng.
Det jag inte går igång på är trummorna. Varken ljudet eller själva kompet. Ljudet är för "trummaskinit" och så är även kompet. Fram för allt så står hi-haten ut för mycket.
Jag skulle nog skippat trumsetet och använt lite dov och sparsam percusion. Lite åt det hållet som Peter Gabriel gör i Mercy Street. Fast då blir det kanske mindre popkänsla?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida