Forum > Demolåtar

EMULATOR: Snow In July -sångpremiär VER 3

(1/10) > >>

Emulator:
Mer feberfunk fårn källaren.....influensainfluer ad musik detta...gått i stå lite...så postar trots massivs med brister...sången, otighta dubbningar....ett par riktigt sura toner etc.Sen blev texten för lång så budskapet går inte fram (kapat lite text..mer ska kapas;)   ) trots låtens massiva 7: 30  :unsure:

Ska omarbetas och kortas efter tips från er hoppas jag......

usch, jag kan ju skylla på feber och flunsa...men nervigt att spela upp sång premiärmässigt.....

LÅTNAMN: Snow in july
ARTIST/GRUPP: Emulator
GENRE: Feberpop
LÅTLÄNGD: never ending story
KOMPOSITÖR: Emu
PRODUCENT: Emu
EV. MEDVERKANDE: Emu
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
STORLEK:STATUS: slask

http://studioforum.idg.se/portfolj/laddaned/?mid=83d7493e87ca7f44

Version två nedan:

www.perfectbounce.se/Test-4tonsteg.mp3

version TRE nu, med lite andra sångeffekter och förhoppningsvis bättre mixat......

www.perfectbounce.se/SIJ_2.2.mp3

Harmonica mike:
Tjena.
Jag ska knyta mig nu.Återkommer med kommentareni morgon.

Mvh
Micael

valdez:
Tycker att du har en bra låt på gång här..den låga rösten har du kontroll över, däremot tycker jag du ska jobba mer på den höga rösten..träna och träna..så att du kan svänga dig lite mer i melodin, för du har en fin hög röst så med träning tror jag absolut att du kommer att nå fram dit du vill... :)

Riktigt bra låt..så jobba på!

ynot:
fan bäst hitils heltklart..(har hört lite under resans gång)
melodierna är bra vemoden lyser lite svagt 80-talsaktigt över trummor o sång
DUbbningar får allt bli lite tightare ;)
mer träning o tid sitter det som en propp i ett avlopp....

ynot

Harmonica mike:
Tjena.
Låten håller definitivt.Kanske något lång,men det är du ju medveten om..

Sången då: Du är tonsäker,det är första kriteriet som måste uppfyllas när man sjunger.Sedan handlar det om att hitta sitt rätta röst läge,tycker att du är på god väg.Olika låtar kräver olika tekniker,tonarten har stor inverkan där - när man hittat sitt sång register så lägger man låtarna i rätt tonart.Naturen ger oss män tillgång till bas,baryton och tenor.Det har med längden på stämbanden att göra.Det enda du behöver göra är att sjunga - träna.När du gör det så träna även vibrato,det är en mycket viktig del för att fånga personligheten i rösten.

När du lägger stämmor: Lägg aldrig några effekter på lead sången,allt ska vara torrt tills stämmorna sitter.När allt är snor tajt,då fixar man till soundet.

Se nu inte detta som en sågning,utan en hjälp på vägen.Mycket bra första försök!
Jag är helt övertygad om att du kommer att utvecklas till en bra sångare,då du redan har grund kriterierna.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion