Forum > Demolåtar

EMULATOR: Snow In July -sångpremiär VER 3

<< < (5/10) > >>

lonewind:
Jag har ont i magen... fast det har inget med låten att göra... ville bara beklaga mig lite  :D

Hihaten "snubblar" lite för mycket för min smak... det blir för lite flyt. Den är nog lite för hög i mixen också för min smak...

Annars tycker jag att det är en skön låt... mycket känsla... det gillar jag... känns lite åttiotal, på ett bra sätt.

Din sång är bitvis lysande tycker jag... på andra ställen känns den lite oslipad, men det är finlir och överlag tycker jag det är en bra sånginsats och framför allt gjort med känsla och det är viktigt...

Bra jobb!

Emulator:
Dividend: tackar! nej, inga lektioner....mer än några vänliga själar på forumet som sågat sångalster jag skicka...samt en syster som är lite skolad som tjatat på en vad som är viktigt...för länge sedan ;)

LoneW: beklagar magontet;) ska titta över trummorna överlag. Åttitalet..ja, jag tänkte lite simple minds u", så det är ju kul att det kommer fram!

Ska slipa på sången mer också, har blivit bättre och bättre senaste dagarna när förkylningen släpper så jag hoppas få på något som bär genom hela låten...lite svajigt nu  ja.

Tackar för lyssning!

Wernborg:
Ang. ver 3
Samma gäller fortfarande. Första frasen "As corny as it may seem...." måste sitta som en smäck, och det gör den inte. Annars vaggas man in i tron att resten är lika falskt sjungen, vilket inte är saken här, men du behöver övertyga från början, sen går resten av bara farten.

Det där med stark början, starkt i mitten och starkt slut gäller. Lägg extra mycket krut på att sätta skåpet på plats redan från början.

Fortfarande bra låt. :rolleyes:

--- Citat från: Wernborg skrivet 27.02.2007, 00:36:58 ---Härligt. Ger mej sköna vibbar från avsomnade svenska synthbandet French Revolution från 1989. Sången är bra, men du behöver bli helt fri från förkylning och fixa till dubbarna och en och annan suring här och där så blir denna 5/5.

Keep em coming.... // Steffo

--- Slut citat ---

Emulator:
got it! har en version invrålad nu som jag filar lite med som kanske kan funka :D

tack!

equality:
Visst jag tänker också på åttiotalets synthpop. Tears for fears var en grupp som jag fastnade för då.
Skön melodi, bra sång och soundet låter rätt i  mina okunniga öron. Version 2 är den som jag gillar bäst.
Tycker det skall vara mycket reverb på sången i denna genre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion