Forum > Färdiga produktioner

equality - Julefriden in

<< < (5/11) > >>

equality:
Ändrade lite i mixen, texten, la på mer elgitarr och ändrade slutet. Det mesta efter förslag från er. Bättre? Sämre?
Nya versionen högst upp. 

Rattlesnake:
Ja, jag har bara hört den sista versionen och har svårt att tänka mig att något kan bli bättre än det här. Klockrent från början till slut, älskar gitarrplocket (Paul Simon som spelar va?), ståbasen som alltid, tågtrummorna och pianohacken. Och din mycket personliga sång, som denna gång har fått rätt register att röra sig i!  ;)

Luftig och fin mix, utsökt balanserad.

Skitbra.  :)

MaxB:
Skönt julegung!
Akta er för TBC - tur vi har julebrännevin!

Eddi:
Jag har två undringar. Kan du sjunga samtidigt som du lirar gitarr så snyggt eller är det kanske så att du inte kan sjunga om du inte lirar gitarren samtidigt? Bra är det i alla fall.
Den senaste mixen har fått ett mer driv emellanåt med en massa takter som i alla fall jag upplever stressande gillar alltså inte det.
Eko

91:an:
Detta är för underbart att höra, melodislingorna som varvas med såväl traditionella skalor och med små inbrytningar i nya oväntade passager. Att du är en himla skicklig plockspelsgitarrist behöver väl knappast upprepas men här har du också lyckats pricka in trummkompet tillsammans med basen utomordentligt bra. Trots att det lät så färdigt man kan önska i första versen reste sej gåshuden när andra versen med trummor och bas föll in. Dom flerstämmiga versraderna sitter perfekt och bidrar till fullpoängare för arrangemanget. Kort sagt, du har överträffat dej - igen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion