Forum > Färdiga produktioner

equality - Julefriden in

<< < (6/11) > >>

equality:
La solot i slutet i stället. Återkommer med bättre svar.

ynot:
tja mr eq'
har inte läst allt men det gillas o bara att få höra dig igen är nog :)
du har liksom hittat en egen liten bergstopp att existera på med kamraterna acke virvel ståbas vissång känsla; som får byta plats o varieras i låtarna gillar detta..

ynot

equality:
Rattlesnake: Tackar jättemycket. Hunnit ändra lite till som sagt och jag undrar om jag nånsin blir nöjd. Finns en stomme som jag vill bygga vidare på.
MaxB: Visst, lite schabloniserat kanske. Bra med antiseptikum även invärtes ibland dårå.  :D
Eko: Försöker alltid kunna spela till det jag sjunger men spelar in var för sig då jag bara har två mickar och vill ha gitarren i stereo. Håller med om dina invändingar i övrigt och har glesat ut på elgurefillsen en del i den senaste versionen. Tack för bra feedb.
91:an: Mycket trevlig läsning Janne tack för detta! Själv är jag inte nöjd. Vers 2 och 3 känns staplade på varandra och det måste nog in ett litet stick där för att ge lite omväxling. Hade ju pianosolot där förut.
ynot: En hjälte är tillbaka och med son dessutom! STORT GRATTIS till tillökningen och macken också för den delen!  :D Jo här går man på i gamla väl beprövade hjulspår. Lite fool on the hill. Har ju liksom inte funnits nån att pröva ev weirdo-idéer på  ;) Dags för nåt annat snart... Kul att du gillar't och hoppas du själv hinner vädra strupen och basfingrarna mellan blöjbytena!

--- Citat från: Clemens skrivet 04.11.2008, 14:35:59 ---Du har verkligen känsla för vad du gör...låter kalas! :)

--- Slut citat ---

Dito Clemens vad gäller dina låtar! Tackar särskilt! (Snodde med mig din kommentar från den andra tråden (halvfärdiga). Eftersom låten flyttades tänkte tråden skulle få självdö.  :rolleyes:)

91:an:
Jag måste säga att jag gillar båda versionerna. Det var nåt speciellt med version 1:s köravslut. det stack ut lite, man minns det. Version 2 har ett mer traditionellt avslut. Det är å andra sidan väl beprövat och känns så rätt som man väntar sej. Använder man version 1 skulle man å andra sidan kanske korta ner instrumentalavsnittet före sista versen. Hur som helst, låten är riktigt bra så vilken version som är den slutgiltiga är nog av underordnad betydelse.

asti:
Det är väl detta som kännetecknar bra musik - man behöver inte anstränga sig eller leta efter dolda kvaliteter, bara luta sig tillbaka och njuta av sköna harmonier, bra text och suveränt gitarrspel! Befriande och underbart! :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion