Forum > Färdiga produktioner

Kontrapunkt - 50 shades of grey

<< < (5/8) > >>

Marruschkka:
Det här är superläckert ju :P Skön sång och bra gitarr..räcker långt det!
Men jag tokgillar kongas-trummorna framförallt i det övriga kompet, även resten gör naturligtvis ett fullödigare intryck.

Ni har väl tänkt på att man kan ha en redan inspelad bakgrund som ni lirar till, funkar ju rätt bra det oxå, om man vill fylla ut, men det beror såklart på vad det är för typ av gig-ett litet hak, då gör det sej bäst med ett sparsamt komp.
Skitbra röst Leif samt fina gitarrer Stolle :D

Gillar skarpt.

/Marr

Leif:
Tjena på er!

Mahan: Kul att du gillar sången! Det värmer att höra! Jag har jobbat en hel del på mitt uttal på senaste tiden, så jag hoppas att det kommer fram tydlig (internationellt) på den här låten nu...så gött att höra! Vi kommer bara att spela med varsin gitarr och sång på det, så det kommer att låta mer avskalat live, men i framtiden kan det kanske utvecklas till ett större band. Schyssta ide`er du kommer med! Tack för dem med!

MaxB: Ja, Kristoffer är en jävel på att få till det! :)

Marruschkka: Tack för de fina orden! Kul att det tycks om! Vi ska spela på ett ganska litet ställe och unplugged, så det passar nog bra med det sparsamma arret som du säger. Faktum är att klubben heter just "Bara Unplugged". Alla som vill och har vägarna förbi får väldigt gärna dyka upp!

10-29-2008 20:00 på "BARA VI" KLUBB "BARA UNPLUGGED"
Skånegatan 59, Södermalm, Stockholm. Tror att inträdet kostar 30 kr efter kl: 19.00. Innan dess är det gratis att gå in om jag inte minns fel.

Tack alla!

Wernborg:
Lite grunge i sånguttrycket. Kan kännas lite påklistrat ibland, men tycker att ni landar på rätt sida strecket.

Roliga rytmer och riktigt snygg arrat och spelat.

Distgitarrmelodin känns lite konstig ljudmässigt. Monosynt istället? Och göra den något tydligare kanske.

Varför inte gå loss fullt ut med Rhodessolot. Kändes så rätt när det kom lite fills där så jag hoppades på en gött solo.

Bra låt som jag tror växer med antalet lyssningar som bra musik brukar göra.

Leif:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.10.2008, 00:08:30 ---Lite grunge i sånguttrycket. Kan kännas lite påklistrat ibland, men tycker att ni landar på rätt sida strecket.

Roliga rytmer och riktigt snygg arrat och spelat.

Distgitarrmelodin känns lite konstig ljudmässigt. Monosynt istället? Och göra den något tydligare kanske.

Varför inte gå loss fullt ut med Rhodessolot. Kändes så rätt när det kom lite fills där så jag hoppades på en gött solo.

Bra låt som jag tror växer med antalet lyssningar som bra musik brukar göra.

--- Slut citat ---

Tack för bra feedback! Jag har inte reflekterat över grunge i sånguttrycket, men nu när du säger det så hör jag att du har en poäng där. Finns det något ställe i låten som upplevs som mer påklistrat? Kunde kanske varit bra att testa en annan stil just på dem ställena isf. 

Jag lämnar Ljudval på distgitarrmelodin och Rhodessolot till Kristoffer att svara på, men intressant feedback där!

Kul att du gillar låten ändå! :)

Tack ska du ha!

Wernborg:

--- Citat från: Leif skrivet 19.10.2008, 00:35:04 ---Jag har inte reflekterat över grunge i sånguttrycket, men nu när du säger det så hör jag att du har en poäng där. Finns det något ställe i låten som upplevs som mer påklistrat?
--- Slut citat ---

Det är själva sångstilen som kan bli lite väl "stor" i brist på bättre uttryck, mer än att det är nåt specifikt ställe i låten. Att man försöker göra rösten större/basigare än den är i kombination med en seattlig dialekt/image.

Nu säger jag inte att du gör detta utan det var min egen generalisering av grungesång.

rock on....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion