Forum > Demolåtar
Crystal Light...feat Åsa: 4am (Don´t want to cry by myself), ny mix 081014
Eddi:
Kalasbra av alla inblandade kanske håller jag med om att Åsa är lite hög på slutet :D Nej det var inte så jag menade.
Eko
Light Head:
Skön låt!!
Lite halvsur sång på sina ställen i inledningen, men det är en jäääkligt bra känsla i den!! känslan är så bra så att den är viktigare och lyfter låten trots citronen...
Jag har lite svårt att hitta anledningen, det känns som om det är lite obalans i mixen. Kanske för många saker inom samma frekvensområde??
Tycker att kören är lite vass. Lite mycket swisch på cymbalerna oxo. Basen, hmm,, saknar konturerna och den känns lite okontrollerad.
Sedan en flummig sak,, en av mina pekpinnar (förutom sura toner) är rythmiken i sången. Något som av någon anledning inte prioriteras och som ofta sänker en i övrigt bra sångare flera pinnhål. Det är inte säkert att det är viktigt eller att det skulle förbättra låten, men lead och kör har inte samma rythm/frasering till och från. (Bortse gärna från detta, för det är en petitess i sammanhanget)
Bra låt hård granskning, bättre låt ännu hårdare granskning! :-)
Detta känns klart bättre. Bra jobbat.
MacTS:
Wernborg: Tack! Ja, fina fills i långsam takt är svårt.....ska kolla lite på det
Eko: Tack! Ser över "Åsa-kören" i slutet, men jag tycker nog att den ska va rätt hög....ja, ja vi får se :)
Light head: Tack! Jag gillar när det hårdgranskas! Sånt lär man sig mycket av och det är lätt att man blir lite "hemmablind". angående olika fraseringarna på kör och led i "komprefrängerna" så är det medvetet och personligen så gillar jag det. Ska se över vassheten i körer och cymbaler
Kommer nog en ny mix under kvällen!
freddy:
--- Citat från: MacTS skrivet 13.10.2008, 18:09:24 ---freddy: Ang Queensryche så är det nog mitt fel då Queensryche är (var?) mina husgudar...(va fan hände efter Promised Land...hur kunde dom bli så mycket sämre) Har inte fått tillfälle att jobba med en sångare som har rätt röstresurser på länge å jag tyckte "Tate-stuket" kändes rätt på denna...men såååå lika är det väl inte?
--- Slut citat ---
Tycker det är skitlika jag :) trodde det nästan var Tate på dom första raderna i låten. Ja, jag gillar promised land, sen gick det utför. Nu har dom visst gjort en ny operation mindcrime har jag hört, kan väl kanske inte vara så bra va? :D
MacTS:
--- Citat från: freddy skrivet 14.10.2008, 13:29:01 ---
--- Citat från: MacTS skrivet 13.10.2008, 18:09:24 ---freddy: Ang Queensryche så är det nog mitt fel då Queensryche är (var?) mina husgudar...(va fan hände efter Promised Land...hur kunde dom bli så mycket sämre) Har inte fått tillfälle att jobba med en sångare som har rätt röstresurser på länge å jag tyckte "Tate-stuket" kändes rätt på denna...men såååå lika är det väl inte?
--- Slut citat ---
Tycker det är skitlika jag :) trodde det nästan var Tate på dom första raderna i låten. Ja, jag gillar promised land, sen gick det utför. Nu har dom visst gjort en ny operation mindcrime har jag hört, kan väl kanske inte vara så bra va? :D
--- Slut citat ---
ja, ja...dom första tonerna är faktiskt rätt lika :D
nej korrekt, den är inte bra......jag har lyssnat och lyssnat på den i tron/förhoppningen att....snart så kommer den att bli bra...men nej tyvärr....men jag kommer att köpa nästa skiva också och köra samma taktik...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida