Forum > Demolåtar

Crystal Light...feat Åsa: 4am (Don´t want to cry by myself), ny mix 081014

(1/4) > >>

MacTS:
LÅTNAMN:            4am (Don´t want to cry by myself)
ARTIST/GRUPP:      Crystal Light
GENRE:                 Melodiös hårdrock
LÅTLÄNGD:            4:38
KOMPOSITÖR:        Marcus Backlund
TEXT:                   Marcus Backlund
EV. MEDVERKANDE:  L-G Persson, Åsa Wetter, Marcus Backlund, Jacob Wennerqvist
INSPELNINGSÅR:     2008
FORMAT:               mp3

Hej

Håller på med en ny låt (lite sån här powerballad...) och skulle gärna vilja ha lite tips på mix.
Har mest fått mixa i lurar pga att barnen sover i närheten...

Tack till Åsa Wetter för körsång!
081014 ny mix uppe:
http://crystallight.se/Filer/Musik/4amv5.mp3

Emulator:
Låter som alla element är på plats. Kanske lite högt mixad sång tänker jag först?

Lite blött och överkomprimerat piano i introt, men så kanske det skall vara?

Grym pipa tycker jag :)  Kanske låter lite svenskt uttal ibland?

bra jobbat annars. Körstämmorna låter på sin plats, snygga melodier på dem också.

freddy:
Men shit vad sångaren låter som Goeff Tate i Queensryche, fast med lite svengelska. :D

Jag gillar Tate och han är en grym sångare, frågan är bara om man vill låta exakt som en annan sångare? det finns redan en mästare på att låta såhär.

Gillar låten och jag tycker sången följer bra i svängarna och dynamiken. Virveln känns lite mesig tycker jag, försvinner nästan helt i kördelarna.

Uttalet kanske han kan jobba lite med, men det funkar ändå. Det är helt okej tycker jag, kunde dock vara bättre. :)

Queensryche kan dock inte skriva bra låtar längre, detta är bättre än det dom har gjort den senaste tiden. Ni får ta över nu när gubbarna har gjort sitt. Har ni provat att lägga upp denna på något Queensryche-forum? Tror det kommer funka ;)

Bra låt och bra helhet, det låter proffsigt överlag tycker jag, trots min kritik.

Rocka på!

MacTS:
Emulator: Ja leaden kanske blev aningen stark, ska se över det. Pianot är ganska blött för att dölja mitt rätt så taffliga pianospel :). Jag har inte tillgång till några andra bra pianoljud så det kmprimerade får jag nog leva vodare med. Tycker själv att det funkar ok
Ja, Åsas körer blev riktigt bra tycker jag!

freddy: Ang Queensryche så är det nog mitt fel då Queensryche är (var?) mina husgudar...(va fan hände efter Promised Land...hur kunde dom bli så mycket sämre) Har inte fått tillfälle att jobba med en sångare som har rätt röstresurser på länge å jag tyckte "Tate-stuket" kändes rätt på denna...men såååå lika är det väl inte?

Din kommentar att detta är bättre än vad Quensryche gör nu tar jag som en stor komplimang! Tack!
Angående svengelskan som båda har kommenterat så har ni en poäng..jag hör det också på sina ställen, men det får vara så länge. Blir det en riktigt seriös inspelning av denna nån gång så får det dock ses över.

Wernborg:
Låter bra detta, med förträffliga insatser på nästan alla plan.

Några saker jag tänkte på bara...

Lite halvotajta trumfills och övergångar här och där. Svårt i detta tempo kanske?
Snygga gitarrer, men ibland blir det lite transportsträcka med bara distmattor.
Finfina körer.

Åsa-kören i slutet är kanske något hög och tar fokus från leadsången.

Kalasbra jobbat tycker jag!

// smyghårdrockarn

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion