Forum > Demolåtar
Crystal Light...feat Åsa: 4am (Don´t want to cry by myself), ny mix 081014
MacTS:
Ny mix uppe:
http://crystallight.se/Filer/Musik/4amv5.mp3
denna mix ligger också nu längst upp i tråden.
Har väl inte gjort några tokdrastiga ändringar men följande har gjorts:
Leadsången EQ-ad och lite sänkt
Körspår (Mina och Åsas) eq:ade för att ge leaden mer plats
"Verskör"-på slutet sänkt
virvel: lite "tillfetad" och kanske lite höjd
Bas-gitarr: volymsänkt och har försökt att få ett lite knorrigare ljud för att få den något mer distinkt (men jag vill fortf ha den ganska fet på denna låt)
Distade guror: Lyft lite i övre mellanregister och sänkt dom något.
Första gitarrsolot: lite sänkt
Diskant minskad på cymbaler och Åsas ref-kör
freddy:
--- Citat från: MacTS skrivet 14.10.2008, 13:38:35 ---nej korrekt, den är inte bra......jag har lyssnat och lyssnat på den i tron/förhoppningen att....snart så kommer den att bli bra...men nej tyvärr....men jag kommer att köpa nästa skiva också och köra samma taktik...
--- Slut citat ---
Haha, ja man kunde väl misstänka det faktiskt. Men det är ju så man gör med sina gamla favoritband, köper i hopp om att det ska ske mirakel :D
Åsa:
Ja det här var ju hur kul som helst, för det första är det ju en skitbra låt, sångaren är kanonduktig! Jäkligt roligt att köra!
Det är lite små saker, flera har sagt att kören är vass, precis som jag också tyckt. (bättre i denna sista mix dock!) Jag låter för vass. Det är på när hela kören drar på från 02,12 och där jag sjunger med på "come back home again". Och jag misstänker på allvar nu att det är min inspelning det är fel på, att jag sjunger för "vasst" helt enkelt, för tredje kördelen låter ju bra :D Så jag sjunger gärna om det så kan vi testa om det blir bättre där..
Sen har jag mina funderingar om det unisonta där på slutet, som du vet.. är lite kluven där, om det ska vara som en duett som nu, men jag lutar mer emot att jag panoreras ut en bit och vara lite svagare. Men det bestämmer ju inte jag :D
Annars har jag inget att peka på förutom ett av pianoklinken som spricker igenom i början tid: 00,12 för att vara exakt B)
Kanonlåt och superkul att jag fick vara med i kören, ställer gärna upp igen!
MacTS:
Åsa: Jag tycker inte att det är vasst där nu.....känns inte som det måste läggas om.
Jag ska testa att panorera ut dig lite på sista versen.
Jag hör också att pianoklinket spreicker där i början..skumt...det spricker inte i Cubase-projektet...kanske nåt med mp3 -konverteringen
Stort tack för hjälpen! Lita på att jag hör av mig fler gånger!
Åsa:
--- Citat från: MacTS skrivet 14.10.2008, 22:47:44 ---Åsa: Jag tycker inte att det är vasst där nu.....känns inte som det måste läggas om.
Jag ska testa att panorera ut dig lite på sista versen.
Jag hör också att pianoklinket spreicker där i början..skumt...det spricker inte i Cubase-projektet...kanske nåt med mp3 -konverteringen
Stort tack för hjälpen! Lita på att jag hör av mig fler gånger!
--- Slut citat ---
Du är så välkommen att fråga igen! Det här gav verkligen mersmak B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida