Forum > Färdiga produktioner

karl-The Spring

<< < (5/6) > >>

Jocke:
Enastående - som vanligt!  :) Det där med trummorna, bara... Jag tror att jag anar vad du vill åstadkomma men även om det här partiet skulle kunna vara intressant på egen hand så känns det som ett abrupt avbrott. Tror att det finns två saker som skulle få det att funka ihop. Antingen en allmänt högre intensitet (på allt) i det här partiet eller en halvering av virveln. I vilket fall som helst - strålande!

/Jocke

equality:
Klart bättre! Jag hade separerat gitarr och piano i stereobilden och sången är helt torr nu? Ljudet på den ger lite garderobskänsla. Är det verkligen K2:an? Tycker marschtrummorna kommer mer till sin rätt nu också men de är lite för dominanta i styrka och spel. Testa med 1/2-takt? Väldigt vackert annars med intressanta moduleringar som du är mästare på.
Skaru spela live? Jag kommer som ett skott!  :D

stajo:
skitbra låt. Blev klart bättre när du minskade reverbet.
Tyckte det var coolt med marschtrummorna :), kändes lite plötsligt bara när de kom in men sedan satte de sig

Yllet:
Lyssnar på mindre reverb-versionen.

Vackert, snygga harmisar och trevlig sång. Kanske att sången ligger lite starkt? Tycker dessutom att kören är för hårt panorerad, dessutom låter den för "processad", tror den ligger bättre om den ligger mer i center.

När trummorna kommer in tar de för mycket fokus och sången hamnar plötsligt i bakgrunden. Detta stör mest eftersom de låter för mycket midi, pappigt. Trummorna måste i mitt tyckte låta mycket mer levande och stora, och ha ett mjukare sound? Förstår vad du e ute efter, men nu låter de för mycket trummaskin, försök maskera dem om du kan.

Trevligt i övrigt

/Jon

Antimon:
Väldigt bra, och jag får grymt mycket Peter Gabriel-vibbar, både på det höga och det låga - inget fel alls på sången. Jag tycker personligen att det är lite allmän överdos på skimrande strängar och reverb här på KR, så för min del hade det gärna fått torka in lite. Trummorna reagerar jag inte på alls - tycker det låter ok.

/Stefan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion