Forum > Färdiga produktioner

karl-The Spring

<< < (4/6) > >>

karl:
Larsson...du har rätt om orgeln men disten ligger i soundet (progressive) men kanske drar ner på den...sedan ligger en annan version uppe nu med annat sångljud i början och annan bas...kul att du gillar / k

Tokai...om jag bara skulle ligga i det lägre registret skulle det bli för mycket Choen kanske...men visst kanske en avvägning innan man bestämmer tonart så det inte blir för ansträngt...virveln ska jag jobba med velocityn så den kanske blir mer dynamisk...tnx / k.

freddy...min falsett är inte att leka med  B) / k.

Myrli...det är väl det man hoppas att något av det man gör kan beröra...blir skitglad av dina rysningar och tårögdhet...kommer sätta ihop en konstellation på fyra man + jag under senhösten för att spela live under våren...har en del förfrågningar så det vore nice att kunna framföra en del live och skulle vara skitroligt om det skedde samtidigt med dig nån gång...tnx / karl

Rattlesnake:
Lyssnade lite på reverbmixen, men bytte raskt till den som med mindre reverb.
Fin låt, fina klassika harmonier som utvecklas på ett finurligt sätt. Sången är bra men har en hinna över sig. Låter bättre (om ljudkvalitén) när du tar i. Du kanske helt enkelt skulle behöva en bättre mick? Gillar din röst i högre läget, åt Gabrielhållet. Lite läspljud när du sjunger lågt, tror inte att det bara är micken.

Men trummorna  :wacko: Varför skall du förstöra låten på det här viset? Ta bort! De går inte att rädda med velocitypill, de är inte trovärdiga alls.

Eddi:
Jag har lyssnat några gånger nu och r som vanligt helt fascinerad av din röst - helt enkelt kanon. Hade svårt för att formulera resten av åsikterna men det har ju Rattlesnake gjort nu - håller helt med honom.
Eko

karl:
kanske låter en polare spel trummorna där då...micken tror jag är Ok ( Röde K2) men sången kan vara aningen för mycket komprimerad...kanske kul att du gillar i stort../ karl
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 12.10.2008, 00:47:24 ---Lyssnade lite på reverbmixen, men bytte raskt till den som med mindre reverb.
Fin låt, fina klassika harmonier som utvecklas på ett finurligt sätt. Sången är bra men har en hinna över sig. Låter bättre (om ljudkvalitén) när du tar i. Du kanske helt enkelt skulle behöva en bättre mick? Gillar din röst i högre läget, åt Gabrielhållet. Lite läspljud när du sjunger lågt, tror inte att det bara är micken.

Men trummorna  :wacko: Varför skall du förstöra låten på det här viset? Ta bort! De går inte att rädda med velocitypill, de är inte trovärdiga alls.

--- Slut citat ---

Clemens:
Måste säga att det här faller mig i smaken..kanske för att den känns lite progressive.. Kanonlåt med rysarharmonier..kan det bli bättre ? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion