Forum > Färdiga produktioner

Mid evil

<< < (2/13) > >>

equality:
Beklagar men jag kan inte riktigt ta till mig låten som sådan. Får inte det unisona rockriffet att smälta in med det tjusiga introt och jag tycker det återkommer för ofta. Produktionen är annars helhäftig och ljudkvaliteten super. Hur får man på ett så snyggt akkegureljud? Sången uppfattar lite för stark i mixen.

IKEN:
Guran i början låter lite midi emellanåt? eller är jag totalt ute och cyklar?
bastungt är det via högtalare(bara basen då),ditt gitarrspel påminner om min stora idol....Blackmore... Sången,här hos mej då,ligger bra i nivå.
Det är så här jag skulle vilja skriva själv....... :wub:
Bortsett från guran i början och den något övermäktiga basen så är detta bra,kvinnorösten?
vem är det?
Gillar de där stoppen i låten,gör att man sitter på spänn......
Riffen i mellanspelet är ballt....

IKEN likes...

Wernborg:

--- Citat från: freddy skrivet 06.10.2008, 00:37:07 ---Skriver lite under tiden jag lyssnar på denna låt.
Snygg början, bra spelat och fint mjukt ljud.
Jag gillar deckar-temat som kommer sen, snyggt.
Trodde nästan att denna var instrumental, tog lång tid innan sången dök upp :D
En aning svårt att höra vad du sjunger tycker jag, även om jag gillar din röst.
De två(?) takterna innan andra versen känns överflödiga, kan gå rakt på tycker jag allt.
Sången på to-be-the-one, refrängen tror jag det är.. känns lite svajig, den kan du nog göra bättre.
Helheten känns övertygande, gillar ljudbilden som känns naturlig och allt låter som det ska. Känns som refrängen kan behöva något lyft för att sticka ut än mer.
Ballad kändes nästan lite missvisande, men lite prog är det allt :D

--- Slut citat ---
Kan hålla med om introt. Kan nog kapa lite där på längden.
Tänker sjunga om denna. Hela låten är något skissartad än så länge.
Tack för input.

--- Citat från: eko ---Oj - det här var riktigt bra Wernis inget knarr på rösten här inte. Skön låt och kan hålla med om rubriceringen prog faktiskt. Skulle gärna vilja ha upp chorus gitarren lite eftersom det saknas lite botten här trummorna har du ju redan nämnt. Bra låt bra potential kommer att bli helläckert detta.
Eko
--- Slut citat ---
Kul. Tack!
Trummor ligger överst på to-do-listan.

--- Citat från: flabb ---Spännande låt, gillade stoppen, fiffigt. Sången tyckte jag började lite vekt men blev bättre,
eller också vande jag mig. Låter mycket bra mixat i mina öron.
Ja kanske något mer på refrängen, prova lägga till ett par stämmor till, unisona eller så?
Eller lite distad gura
Ojsan, måste rusa till jobbet, man borde inte stresslyssna på demosar
--- Slut citat ---
Skoj att mixen funkar så bra. Det kändes som mina nya monitorer var lättmixade på nåt sätt. Har också funderat på att fläska på med lite mer gura i refrängen.
Tack!!

--- Citat från: cykeln ---Mycket mjuk och vacker gitarr - snyggt spelad
Läcket tema med dubblerade instrument - Bra!
Med tanke på att det är så varierad sång (från det mjuka till det evil-aktiga) så är det riktigt bra.
Några partier kanske svajar lite.
Är det Mrs W där i bakgrunden på "be the one"-partiet?
Kul med stoppen
Medeltiden i en något progressiv förpackning
--- Slut citat ---
Ska försöka minimera svajjet sedan. Mrs W är faktiskt Mr W som sjunger falsett.  :o

--- Citat från: equality ---Beklagar men jag kan inte riktigt ta till mig låten som sådan. Får inte det unisona rockriffet att smälta in med det tjusiga introt och jag tycker det återkommer för ofta. Produktionen är annars helhäftig och ljudkvaliteten super. Hur får man på ett så snyggt akkegureljud? Sången uppfattar lite för stark i mixen.
--- Slut citat ---
Tror nog att jag får halvera längden på riffet här och där. Akkeguran ja. Hmm. Knappt jag törs säga det, men.... MIDI!!! Klaviaturspelat med Independence free som ljudmodul. Får man göra så som gitarrist? Sången noterad. Tack för feedback.

--- Citat från: IKEN ---Guran i början låter lite midi emellanåt? eller är jag totalt ute och cyklar?
bastungt är det via högtalare(bara basen då),ditt gitarrspel påminner om min stora idol....Blackmore... Sången,här hos mej då,ligger bra i nivå.
Det är så här jag skulle vilja skriva själv.......
Bortsett från guran i början och den något övermäktiga basen så är detta bra,kvinnorösten?
vem är det?
Gillar de där stoppen i låten,gör att man sitter på spänn......
Riffen i mellanspelet är ballt....
IKEN likes...
--- Slut citat ---
Huvudet på spiken. Akkeguran var MIDI som sagt ovan. Fasen va kul att gitarren påminner om Blackmore som är en gitarrist jag beundrar MYCKET också. Kvinnorösten är min egen falsett ja. Hihi, tihi tihi.... Hur menar du med basen. Är det hela produktionen som är basig eller menar du elbasen?
Kul. Tack för bra feedback.

equality:

--- Citat från: Wernborg skrivet 06.10.2008, 20:56:17 ---Knappt jag törs säga det, men.... MIDI!!!

--- Slut citat ---

:lol: Å jag tänkte Wernis skulle aldrig i h-e ens tänka tanken! Sen när jag hörde dragningarna över flera band (gör du det med pitchbenden?) eller
stränggnisslet att det kan bara inte vara midi. Den annorlunda stämningen var liite skum iaf. IKEN knäckte det, skickligt!

IKEN:
 :lol: :lol: :lol:
jag menar att Basgitarren  låter lite burkigt... lite för mycket runt 200hz eller så.Den dominerar på ljudbilden på bekostnad av resten....
så,det är du som agerar kör.....har gjort nått liknande i en låt själv (A Brand New World)
MIDI,,,,,,,  :lol: Faan så skönt att ha rätt,en nylonsträngad låter inte så....... ;)
nåja,bra låt är det i alla fall.....
Och Blackmore är....... Blackmore,min kung på gitarrhimmelen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion