Forum > Färdiga produktioner
Eko - With You By My Side
Eddi:
:D
Eko
Wernborg:
Bra låt, som många redan har sagt mycket om. Jag håller med om att den känns rörig i arret.
Blir så nyfiken bara. Vad är effektljudet för något? Flangergitarr?
Eddi:
Hallå Wernis
Kul att du gillar låten - flanger är givetvis svaret vad gäller gitarrackorden men det som sticker ut är väl girlangerna i form av en synthistoria som inramar lite mellanspel och just exakt vilket syntljud det är vet jag inte just nu men det är väl något från Halion One eller nåt jag kan säkert ta reda på exakt vilket om det nu är det du menar?
Eko
Eddi:
A stroll on memory lane-
Den här låten hade jag helt glömt bort men jag hittade den i arkivet och jag måste säga att jag gillar den mycket. Hade jag mixat den idag så hade den ju låtit helt annorlunda men jag känner att den uttrycker en stor glädje av att kunna göra en låt med dator etc, Något som kändes helt nytt då 2009,
Asti:
Jomen det kan va kul att gå tillbaka och lyssna på sånt man totat ihop för 10-15 år sen!
Låten är charmig, men mixen har en del övrigt att önska! :rolleyes:
Men det vore ju tråkigt om man inte utvecklats i sin musikproduktion under så lång tid,
så det är väl en naturlig reaktion. Du la nog upp denna ungefär samtidigt som jag gick med i KR.
Tycker det i flera fall låter pinsamt när jag lyssnar på det jag la upp i början... :)
Mixning är ingen enkel konst och man visste inte mycket om hur eq, de-esser, reverb, delay,
compressor m.m. skulle användas. Kul att lyssna!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida