Forum > Färdiga produktioner

Eko - With You By My Side

<< < (5/7) > >>

Rattlesnake:
Ja,
jag kan bara hålla med dem som tycker att det blir rörigt, och att trummorna är sådär, låter lite slappt, otajt och oengagerat om spelet. Tycker basen också är oprecis. Sången däremot kan jag leva med, är väl några dubbningar som är sura men känslan är rätt.

Själva produktionen låter rätt OK, men mixen skulle behövas röjas upp. Inte allt på en gång!

Gillar stråket, låter verkligen rätt. Och det virvlande effektljudet.  :)

Eddi:

--- Citat från: 91:an skrivet 11.10.2008, 20:47:28 ---Låten, eller kompositionen är styrkan i detta stycke. Instrumenteringen ger jag inte mycket för däremot lyser det igenom idéer i arrangemanget som inte kommer fram till sin fulla rätt. Det låter mer som en samling nybörjarmusiker som alla vill vara med och spela samtidigt och ingen av dem hör vad den andra spelar. Vad jag menar är att instrumenten inte kompletterar varann utan istället drunknar i varann. Låten (tummen upp) förtjänar kort sagt en upprensning i instrumenteringen :)

--- Slut citat ---

Ja 91:an du har helt rätt låten är styrkan och egentligen det jag vill förmedla och svagheten ligger på arret eftersom jag helt enkelt inte fixar det i enlighet med gängse mallar. Sedan kan man ju kanske ifrågasätta om gängse mallar bör råda i all evinnerlighet och det är väl det jag gör i princip jag tar det som jag tycker låter ok för stunden och stoppar in i låten om det sedan rimmar med vad som är com il faut det bryr jag mig faktiskt inte så mycket om. Jag tycker att demokrati är viktigt alla ska få vara med  :D En upprensing är kanske jättebra vad vet jag... Tack för tummen upp ang. låten i alla fall!
Eko

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.10.2008, 21:32:09 ---Jag gillar den här, även om du fortfarande befinner dig i djungeln med beslagtagna kastrulllock och krokodilfötter till virveltrumman.  :lol:

Jag har en ide! Förkasta den om du vill men...
Ett tema för en Forumfestival skulle kunna vara att ta en av dina låtar - t.ex. den här - och göra egna tolkningar, ala 60-tal om man vill eller lämna den tolkningen fri.

Jag tycker det skulle vara kul att höra hur andras tolkningar av en sån låt skulle kunna låta, med en av dina finurliga melodier som bas. Eller är jag ute och cyklar nu?

--- Slut citat ---
Nej inte alls om jag minns rätt så är det väl Iken som är ute o cyklar :lol:
Det behöver väl inte vara Forumfestival - om någon vill tolka en av mina låter så kör hårt - just denna tolkade ju Solstring på VST-forumet inte helt oävet heller.
Eko

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.10.2008, 23:41:44 ---Ja,
jag kan bara hålla med dem som tycker att det blir rörigt, och att trummorna är sådär, låter lite slappt, otajt och oengagerat om spelet. Tycker basen också är oprecis. Sången däremot kan jag leva med, är väl några dubbningar som är sura men känslan är rätt.

Själva produktionen låter rätt OK, men mixen skulle behövas röjas upp. Inte allt på en gång!

Gillar stråket, låter verkligen rätt. Och det virvlande effektljudet.  :)

--- Slut citat ---
Tack Rattle för att du verkar gilla låten. Håller med om att trummorna låter pösiga (inte ditt ordval men mitt) Basen är inte oprecis den är exakt och det är en Gold!!! Det du - en sådan har du aldrig hört förr.
Mixen - ja - det är väl där som jag är och förblir sämst och instrumenteringen förstås och trum ljuden och rösten (fast inte så mycket klagomål på denna) och ..... och.....
Eko

Rattlesnake:
Hm,
jag var lite oprecis när jag skrev att basen var oprecis. Jag menade inte instrumentet som sådant, utan sättet det framfördes på. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion