Forum > Demolåtar

Ocean Music - Sylt

<< < (2/6) > >>

freddy:
Usch vilket otajt piano, förtar hela känslan tycker jag. Sen känns hela låten som lite mellanljud i väntan på att det ska komma något mer genomtänkt, men det gör det aldrig. Får även känslan av att du bara stegar igenom ljudpatcharna på synten och provar lite ljud liksom, sen får vi höra det :D

Jag vet inte hur många såna här kompositioner du kan komma undan med. Men jag tycker det låter alldeles för oklart och det saknas idéer liksom.

Visst är det stundtals stämningsfullt och så, men det måste finnas någon kontrast till detta.

Detta är enbart min åsikt, kanske är det så att jag inte förstår mig på detta bara. Inte min grej.

oceanmusic:

--- Citat från: Eko skrivet 04.10.2008, 23:56:52 --- :D det är omöjligt att ana vad som kommer runt hörnet och du har en förmåga att överraska Ocean. I början kändes det som om du med flit staplade disharmonier för att övergå till något mer hållfast som sedan återigen grumlades och överraskade. Jag gillar dina ljudkulisser dom är avslappnande samtidigt som de är helt oförutsägbara - bra jobbat.
Eko

--- Slut citat ---

Tack Eko för lyssning och åsikt!  :)
Det mesta är nog mer stämningsbaserat än gjort med flit.  ;) Oförutsägbarhet kan vara bra eller också inte, mycket tycke och smak där.

--- Citat från: equality skrivet 05.10.2008, 02:19:36 ---Fint. Lite ödesmättat och ruggigt stundtals men det bildar en fin kontrast till det mer melankoliska.

--- Slut citat ---

Tack equality för lyssning och åsikt!  :)
Ödesmättat? Det är det nog med tanke på att förlagan spelades in i Kyrkor i Frankrike och England och där kan det vara nog så ödsligt...

--- Citat från: freddy skrivet 05.10.2008, 12:04:06 ---Usch vilket otajt piano, förtar hela känslan tycker jag. Sen känns hela låten som lite mellanljud i väntan på att det ska komma något mer genomtänkt, men det gör det aldrig. Får även känslan av att du bara stegar igenom ljudpatcharna på synten och provar lite ljud liksom, sen får vi höra det :D

Jag vet inte hur många såna här kompositioner du kan komma undan med. Men jag tycker det låter alldeles för oklart och det saknas idéer liksom.

Visst är det stundtals stämningsfullt och så, men det måste finnas någon kontrast till detta.

Detta är enbart min åsikt, kanske är det så att jag inte förstår mig på detta bara. Inte min grej.

--- Slut citat ---

Freddy! Av 25 takter var 5 otajta, så jag kan inte hålla med dig om att det är ett uschligt otah piano.  ;)
Detta är en speciell genre som jag nog tror att du inte har lyssnat på särskilt mycket.

Att ska jag skulle stega igenom patcharna för att testa ljud, tar jag nästan som en förlämpning!  :angry:

Jag kommer nog ta en lång paus från forumet efter detta då låtar som inte följer en standardmall med intro, vers, refräng och framförallt sång inte känns särskilt välkomna här. Då det är mitt huvudsyssla ber jag att få tacka för mig för ett tag framöver.

IKEN:
Antar att man klickar på ''sylt''?
länken funkar inte här i kista i så fall??
någon ide om varför?
Synd,jag gillar sylt,speciellt Hjortron och fikon.... :wub:
joodå,det finns både marmelad och sylt av fikon,åtminståne här i Kista/mellanöstern..... :D

Dividend:
Kunde inte ladda ner Sylt.

Håller med, för mycket lallvisor här ;)

oceanmusic:
Allt är borttaget. Finns ingen anledning att det ligger på internet och "skräpar"...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion