Forum > Demolåtar

Ocean Music - Sylt

(1/6) > >>

oceanmusic:
Ytterligare ett helt elektroniskt bidrag till ljudvärlden. Inspirationen är densamma musikaliskt, Tangerine Dream!  :P Möjligtvis lämplig till en Kafkansk Sci-Fi...  ;) Denna gång lätt kryddat med lite Arvo Pärt.

LÅTNAMN: Sylt
GENRE: Elektronica
LÅTLÄNGD: 5.51
KOMPOSITÖR: Ocean Music
PRODUCENT: OM
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

mahan:
Tjou Oceanen!

Ja men det är ju snyggt i syltburken!
Undras vad sylten e gjord på.... god sylt.
Men körerna har jag lite svårt att få att rymmas i syltburken, eller är det fråga om bärplockarna som bedömer smaken på färdig vara? ;)

MEn återigen har du lyckats få ihop en ljudbild som får fantasin att springa iväg, snyggt!
Pianot gillar jag mest, snygga tongångar. Kunde dock liras aaaaaaaningen tajtare.
Bra jobbat igen OM! :)

h.  johan

oceanmusic:
Hjortron!  ;)

Tack för recension och lyssning Johan!  :)

Osynket beror i sådana fall på andra ljud än pianot då det är "äckligt" åttondelat hela vägen, med några möjliga sextondelsdrillar...  B)

Eddi:
 :D det är omöjligt att ana vad som kommer runt hörnet och du har en förmåga att överraska Ocean. I början kändes det som om du med flit staplade disharmonier för att övergå till något mer hållfast som sedan återigen grumlades och överraskade. Jag gillar dina ljudkulisser dom är avslappnande samtidigt som de är helt oförutsägbara - bra jobbat.
Eko

equality:
Fint. Lite ödesmättat och ruggigt stundtals men det bildar en fin kontrast till det mer melankoliska.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion