Forum > Färdiga produktioner
Kryptillusion - Love cuts deep
Fredrik_:
--- Citat från: Polpotkin skrivet 03.04.2007, 19:36:34 ---Tja Fredrik!
Kul att du hänger här också. Jag har minsann skrytit om ditt pod-ljud här ;)
Det här låter bra, som alltid.
--- Slut citat ---
Jo jag registrerade mig här idag efter tips från folk på Vstforum. Studios forum har jag bojkottat, och jag hoppas det blir lite drag här efter ett tag. Har absolut INGET att anmärka på detta forums layout eller funktioner, och att ladda upp låtar fungerar ju (uppenbarligen) utmärkt.
Det är ju kul att du gillar guraljudet; men jag antar att du inte gillar när jag säger att "det sitter i händerna". ;) Det är faktiskt absolut inget speciellt med ljudet i sig, tycker jag själv. Lite mindre dist än folk i allmänhet brukar luras att använda, och fyra tajta dubbar.
Polpotkin:
Att "det sitter i händerna" är inget nytt fast jag bara har spelat i ynka 10 år själv ;)
Nja alltså. Ljudet är ju kanon, men kanske inget speciellt i sig, men det är faktumet att det är POD som impar tycker jag. Det är utan tvekan det bästa POD-ljud jag nånsin hört, och av folket hos Andy att döma så verkar det ligga nånting i det...
Fredrik_:
Ptja, POD låter ju bra som låtskrivarverktyg, det håller jag med om. Men ljudet är väldigt platt jämfört med en riktig uppmickad 5150 eller ENGL; det fattas liksom en tredje dimension i ljudet (djup), plus att diskanten i POD och alla andra emuleringar jag har hört låter väldigt digital/artificiell, och botten (allt under 300 Hz egentligen) låter ihålig och tom. Jag har sagt det förut med ungefär samma ord; men det är nog så att det är avsaknaden att fysiska högtalarelement och flyttad luft som gör att PODen låter så fejk. Men de praktiska aspekterna är ju kanon; det är bara att plugga i sladden och köra igång.
MrPhil:
--- Citat från: Fredrikgroth skrivet 03.04.2007, 19:10:49 ---Tack för kommentarerna! :)
Vissa tycker att solot ska upp, andra tycker att solot ska ner, så i snitt ligger det väl rätt så bra då. ;)
--- Slut citat ---
Eller inte. Ibland är mellanvägen det sämsta. Jag skulle nog dragit upp det lite. Men det ÄR en smaksak.
Här hördes basen, tack! :) I övrigt, se andra låten.
slaptap:
Uj, va snyggt gjort... :wub:
btw, guresolot ligger bra i nivå... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida