Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Smiling happily
Kornstad:
Ny härlig bli-glad-musik ifrån dig!
Mycket bra kommentarer sedan tidigare i tråden och det är framför allt trummorna som behöver fixas.
Lite hög volym på inro-rösten också tycker jag. Sänkas en aning.
equality:
Båt och ska passar ihop, båda gungar. Här gungar det bra. Glatt och och dansvänsligt. Fast basen skall nog för en reaggae-puritan (inte jag) inte vara så där där rak. Annars härligt, tight och medryckande. Bra ljudkvalitet. Kul!
MaxB:
Idag har jag plockat in trumloopar och lagt ny sång och två körer och en solo/komp-gitarr.
Tidigare har jag fått klagomål på basgitarren så den kanske jag ska lägga om nästa gång jag får tid över. Men jag tror basgitarr på ska-låtar förr i tiden lät så här?!
Ny version, version 6´- Smiling happily:
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_SmilingHappily_ver6_20081116_norm.mp3[/mp3]
Tänkte det skulle bli en sommarplåga men nu är det minusgrader ute.
Eddi:
I´m Smiling Happily :D det är bara 6 och en halv månad kvar till sommaren nu. Behäll basen den är kul. Bra körer du fått till också.
Eko
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 16.11.2008, 23:46:43 ---I´m Smiling Happily :D det är bara 6 och en halv månad kvar till sommaren nu. Behäll basen den är kul. Bra körer du fått till också.
Eko
--- Slut citat ---
Kanske ska jag behålla spelstilen på basen men jag tror jag kommer lägga om den ändå.
Körerna ska ner i volym på andra halvan av låten, tycker jag efter att ha lyssnat några gånger.
Och sologitarren ska nog finslipas.
Kul att vara igång!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida