Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Smiling happily
MaxB:
LÅTNAMN: Smiling happily
ARTIST/GRUPP: MaxB & Klemme
GENRE: Reggae/Ska
LÅTLÄNGD: 3.39
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: Klemme på bas och trummor
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Vi satt och jammade då vi hade nattvakt i båtklubben - segelbåtsgrannen Klemme och MaxB.
Ur jammet kom en ska-låt, nu är den nog klar - Smiling happily!
MaxB_SmilingHappily_ver9_20081130_feat_more_Richard.mp3
Yllet:
Trevlig låt småmysigt. Introrösten håller inte riktigt, men rätt kul endå.
Trummorna låter väldigt "bottenlösa" :)
Hit vettifan :) Blir lite enformigt utan ordentlig sång, men melodin är bra.
/Jon
oceanmusic:
Mysigt! :)
Dock lyssnar jag mer på en idé, en långt gången skiss än en färdig låt. Den har dock stor potential i mina öron! :)
MaxB:
--- Citat från: Yllet skrivet 18.09.2008, 00:54:14 ---Trevlig låt småmysigt. Introrösten håller inte riktigt, men rätt kul endå.
Trummorna låter väldigt "bottenlösa" :)
Hit vettifan :) Blir lite enformigt utan ordentlig sång, men melodin är bra.
/Jon
--- Slut citat ---
Introrösten saknar både djup och den speciella intensitet som krävs - och den talar för långsamt. Men nu har jag provat genren och samtidigt presenterat en snutt av inspirationskällan (inspelningen med Zoom H4 från segelbåten under vakt-natten). ^_^
Trummorna är bottenlösa. I denna (inte alltför långt gångna) skiss använder jag autokompet från Yamaha-synten
men efter att jag själv la orgel, tre gitarrer och en bas själv ville jag ta bort autokompets basfrekvenser och vips har jag skurit av botten från trummorna därifrån.
Enformigt än så länge men trots det dansar jag fram med kundvagnen i ICA Maxi då jag handlar, lyssnande på hög volym. Tror inte jag orkar vänta på att få respons från nån annan avseende texten, kommer nog skriva något simpelt själv.
egghuvud:
Den har ju onekligen den där "det påminner mig om.." "Är det inte den där...vad heter det" - känslan.
Personligen tycker jag att det är svårt att avgöra eftersom arret är så tunnt och lite konstigt. Vad håller t e x basisten på med? :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida