Härlig debatt ni har här boys,jag har följt den från början.Ibland har det väl spårat lite,men nu ser den ut att vara på rätt kurs igen.
Jag ser midit som en penna för att uttrycka det jag hör.Om nån retar sig på det så är det ju ett enkelt val för vederbörande,man behöver ju inte läsa det jag skriver.
Jag skriver ju lite oläsligt ibland,men plötsligt så får jag till det.Jag blir glad när jag lyckas förmedla mina tankar och översätta dom till musik.
Jag är tacksam för att jag lever i midits tidsålder,utan det så står jag mig slätt.
Den dagen jag har en världshit(om den nånsin kommer),så tänker jag inte låta nån lyssna på den - risken finns att belackarna tycker att det låter just midi och saknar förmågan att förstå att det bara är en teknisk form för hur jag har tänkt.Då tar jag låten direkt till studiomusiker och gör en seriös inspelning, som bygger vidare på min midi grund.Det är väl ingen av er som inbillar sig att det går att få en världshit med enbart midi ljud?Kanske har jag fel där,då jag har mycket att lära i programmerings konsten.Rätta mig gärna,kom med exempel ni som förfasar er mest över midi soundet.Är det verkligen möjligt att åstadkomma detta? Eller är det nån sorts inskränkt
missavund som gör sig gällande?
Du kan minsann inte programmera ditt midi så att det låter naturligt,vem vill det? Inte jag i alla fall.Jag vill bara använda det till att skriva låtar,punkt slut.
Låt oss lyckliga midi användare fortsätta med våra luftslott,en vacker dag så kanske det blir ett riktigt "Castle" av nån av låtarna,oberoende av vilket inspelnings program man använder.Den viktigaste egenskapen när det ska produceras musik,sitter mellan öronen.På några når den ut till fingrarna,på mig så når det till musknappen

Glöm inte att det behövs kapital också,för att ha de senaste och bästa samt mest populära pluggarna.
Jag går efter deviset - man tager vad man haver,och kör efter bästa förmåga.
Mvh
Micael