Forum > Färdiga produktioner
mahan - LOST ON THE HIGHWAY
mahan:
LÅTNAMN: Lost On The Highway
ARTIST/GRUPP: mahan
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:34
KOMPOSITÖR: Johan Malmberg
PRODUCENT: Johan Malmberg
TEXT: Spacetrucker (Krister Sjöblom)
EV. MEDVERKANDE: husflugan
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Nu med sång o "riktig" text. Tackar Spacetrucker igen en gång.
Ny version 01.08.2007 klo 01:30
Omgjord på basen av era kommentarer :)
user1234:
Spontant: trummorna ligger för lågt i volym. Försöka få sången att smälta in mer i mixen, ligger lite "ovanpå" f.n. Uttalet på engelskan är väl sådär; vilket är helt okej; men det hade varit rätt ballt att höra hur det skulle låta på modersmålet. Då skulle den nog sticka ut mer. Gitarrerna låter kanon och låten som sådan är även den bra.
mahan:
--- Citat från: user1234 skrivet 03.04.2007, 00:44:46 ---Spontant: trummorna ligger för lågt i volym. Försöka få sången att smälta in mer i mixen, ligger lite "ovanpå" f.n. Uttalet på engelskan är väl sådär; vilket är helt okej; men det hade varit rätt ballt att höra hur det skulle låta på modersmålet. Då skulle den nog sticka ut mer. Gitarrerna låter kanon och låten som sådan är även den bra.
--- Slut citat ---
TAckar för det! :)
Spontant e kanske det rätta ordet med tanke på låten. Som vanligt så planerar jag int någå häftigheter eller skriver grymma arr utan allt sker sådär spontant under sessiomem, och lite ditåt. De e kul att göra musik! Inte peta för mycket eller slipa slut materialet :)
Orden fick jag på e-mail about 10 min. före bandningen och då var inte ens melodin klar. Så mina grejer e kanske lite sådär improvisatoriska, och det hörs ju.
Och kritiken då? Detta forum har lärt mig otroligt mycke, kommer kanske int att ämdra på denhär låten men alla ideér tas emot och används i följande o följande projekt. :)
h. mahan
user1234:
Du har rätt inställning, mahan. Att peta är ett otyg. Jag brukar heller inte ändra på mina alster efter andras synpunkter; däremot har jag vissa av dessa synpunkter (dom genomtänkta synpunkterna) i åtanke vid inspelning av nästa projekt. Det är mer givande.
mahan:
--- Citat från: user1234 skrivet 03.04.2007, 01:02:22 ---Du har rätt inställning, mahan. Att peta är ett otyg. Jag brukar heller inte ändra på mina alster efter andras synpunkter; däremot har jag vissa av dessa synpunkter (dom genomtänkta synpunkterna) i åtanke vid inspelning av nästa projekt. Det är mer givande.
--- Slut citat ---
På samma våglängd :)
Kommer def. att använda mig av dina synpunkter för nästa projekt. En amatör som jag har mycket att lära :)
h. mahan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida