Forum > Färdiga produktioner
mahan - LOST ON THE HIGHWAY
1up:
Det här är väldigt långt ifrån det jag brukar lyssna på så svårt att ge vettig kritik!
Många amatörlåtar har en tendens att låta lite tunna. Det saknas lite här och där men din låt känns proffsig i det avseendet. Gitarrliret är ju riktigt bra! Lite bättre än trummorna som skulle kunna följa låten lite mer i kompet. Dvs. lite mer driv i refrängerna. Riktigt sköna fills dock.
3:18 lite lätt tvekan i sången. Gör att man hajar till lite. Fixa gärna de. :)
Vill lägga till att den graden av tighthet du har med sång, text, gitarrer, trummor å så inte är helt lätt att fixa till. Så det blir guldstjärna för de jobbet! Suttit mycket med den här låten?
equality:
Härligt, gillar din rock & roll. MEN vad otroligt produktiv du är hinner inte med för fem kronor.
Finns en skön länk till Beatles Birthday på den vita. Me like, me go yeah, yeah, jäää! :o :D
mahan:
--- Citat från: 1up skrivet 03.04.2007, 01:09:04 ---Det här är väldigt långt ifrån det jag brukar lyssna på så svårt att ge vettig kritik!
Många amatörlåtar har en tendens att låta lite tunna. Det saknas lite här och där men din låt känns proffsig i det avseendet. Gitarrliret är ju riktigt bra! Lite bättre än trummorna som skulle kunna följa låten lite mer i kompet. Dvs. lite mer driv i refrängerna. Riktigt sköna fills dock.
3:18 lite lätt tvekan i sången. Gör att man hajar till lite. Fixa gärna de. :)
Vill lägga till att den graden av tighthet du har med sång, text, gitarrer, trummor å så inte är helt lätt att fixa till. Så det blir guldstjärna för de jobbet! Suttit mycket med den här låten?
--- Slut citat ---
TAckar 1up! :)
Stjärnan värmer! Effektiv arbetstid på låten hmmm... kanske 3 timmar? Kompet 2 tim 45 min, sången 15 min, och hörs ju, man liksom hajar till, som du säger :rolleyes:
O så var det trummorna.. Jag ska nog ta en allvarlig diskusion med "trummisen" :)
Det e cool att du lyssnar o ger kritik fastän jag antar att denna typ av musik int hör till din genre.
h. mahan
spacetrucker:
Där satt den..... B) Gillar skarpt!
Får de lov att vara flere texter?
Spacetrucker
"A God Damned Rocker"
Harmonica mike:
Yeah man.
Rocken roll,bra sväng i denna.Schysst låt att vakna upp till..Blev fylld av kraft för att ta tag i dagens sysslor..Thanx.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida