Kontrollrummet

Ocean Music - Changes

gäst · 23 · 2852

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Går tillbaka till min hemmarena istället och presenterar lite naturmusik från förorten. Tack till Massan för valen och vattnet. Resten är Garritan och Kontakt 2.

LÅTNAMN: Changes
GENRE: Music of the Nature
LÅTLÄNGD: 5.22
KOMPOSITÖR: Ocean Music
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Willy the Whale
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

Nytt 080909

Lite småfix med nivåer, nytt intro&outro mm.

Changes II

Andra halvlek...

Changes III

Tredje halvlek

Changes IV
« Senast ändrad: 16.09.2008, 11:23:45 by oceanmusic »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillade denna skarpt. Gick oavbrutet i en timme! Och den lät inte sämre efter det ;) REkommenderas åt alla som tittar på tråden ;)
https://soundcloud.com/user7789882


oceanmusic

  • Gäst

freddy

  • Gäst
Aldrig fel att varva ner lite på en fredag till naturmusik :D Funkar för mig detta, bra jobbat!


oceanmusic

  • Gäst
Freddy, kul att du gillade!   :)

Tackar och bockar!


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
soft. superskön flöjt och harpa,,, bitvis trumpetljudet eller vad de var var inte lika hypnotiserande
annars skön komposition bra jobbat mvh   
https://soundcloud.com/olajegreus


oceanmusic

  • Gäst
Guran, tack för lyssning och omdöme!  :)

Oboen i Kontakt är inte riktigt lika bra som flöjten, håller med om det.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Meditativt och skönt!  Låter ruggigt snyggt i början men sedan när "valljuden" kommer in och du låter stråkarna ta över, tappar du magin tycker jag. Det är samma attack på alla tonerna genom hela partiet och det låter lite släpigt och onaturligt.
Oboen har jag inget att invända mot?? och flöjten låter ju guld. Stråkarna tar slut, flöjten och oboen kommer tillbaks och med dem magin....sitter klistrad igen.    Påminner mycket om musiken i ett spel jag brukade lira för en himla massa år sedan.  "Little big adventure"  Det var musiken som gjorde halva spelet och denna låten ligger i det stora hela på samma fina nivå.

Fixa bara till stråkpartiet.
Me, Myself & I


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jättevackert du ljud-mästare..och du utvecklas alltmer till en submarin fullfjädrad ljudkonstnär...och alla dessa olika vattenljud blir till balsam för själen..det är bara till att hänga med här...så sköönt.

Fulländat :wub:

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


oceanmusic

  • Gäst
Kornstad, tack för din lyssning och din fina återkoppling!  :)  :wub:
Jag har tagit till min dina åsikter och har gjort en ny version som finns nedan.  :)

Marr! En tacker och bocker så hemskt mycket!  :)  :wub:

Efter att ha varit nöjd med låten så tog jag tag i den, fiffade och donade lite till. Mest småpyssel men ändå "viktiga" grejer. Den nya versionen hittas här




Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Måste erkänna att jag bara stod ut med halva låten tycker att både tvärisen och valarna ligger lite för högt - det blir oskön lyssning. Men jag gillar låten  :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Tack Eko!  :) Kul att du ändå pallade så långt, smaken är ju olika. Nu finns det dock en ännu nyare version i 1:a inlägget.  ;)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmmm.. Tja jag vet inte vad jag skall säga. Snygga harmonier kanske. Som meditativ stämningsförhöjare så skulle det säkert fungera. Men för mig känns mer som att det är 8 minuter av improvisation, d v s skrivet i samma stund som melodin fortlöper. Jag hör liksom ingen musikalisk idé eller ett tema som blir begripligt och då tappar jag ganska fort intresset. Det är snyggt gjort men det känns mer som en radda toner som är placerade i en rad efter varandra.
Det kanske låter gnälligt från min sida, men jag saknar nog en ansats eller en idé som det är nu så är det "en stämning", det funkar kanske för vissa men inte för mig. 
Mixen är okej, men stråkarna blir lite dominanta på sina ställen om det är tänkt att vara meditvativt. :)


oceanmusic

  • Gäst
Hmmm.. Tja jag vet inte vad jag skall säga. Snygga harmonier kanske. Som meditativ stämningsförhöjare så skulle det säkert fungera. Men för mig känns mer som att det är 8 minuter av improvisation, d v s skrivet i samma stund som melodin fortlöper. Jag hör liksom ingen musikalisk idé eller ett tema som blir begripligt och då tappar jag ganska fort intresset. Det är snyggt gjort men det känns mer som en radda toner som är placerade i en rad efter varandra.
Det kanske låter gnälligt från min sida, men jag saknar nog en ansats eller en idé som det är nu så är det "en stämning", det funkar kanske för vissa men inte för mig. 
Mixen är okej, men stråkarna blir lite dominanta på sina ställen om det är tänkt att vara meditvativt. :)

Det är lugnt, det ska vara en stämning. Stråkarna får lite "frispel" på sina ställern, ja. Ska lösas till nästa version. Generellt gör jag bara icketematisk musik. Det är så många andra som håller på med ABABCAABAB musik så den skippar jag, inte minst för att jag inte kan konsten.
Relaxmusik är väldigt relativt (som all musik), antingen fungerar en viss sorts musik eller inte. Svårare än så är det nog inte heller.

Tack för lyssning och återkoppling!  :)

Imponerande extra 1.5 minuter där;)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Betydligt mer mediativt nu bra fixat OM tycker kanske fortafarande att valarna tar lite för stor plat (för högljudda) i första halvan av låten - men som sagt mycket bttre balanserat i denna version - gillar skarpt. (och jag lyssnade på hela denna gång)
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Tack Eko:) Kul att det blev förbättring!

I hemlighet finns det nu en version IV också...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Shit, missade valarna. På lyssningen på lunchpromenaden var jag för stressad och bytte låt efter hälften...
På tricken på väg hem njöt jag av pianodelen, i andra halvan.
Men generellt är det ett för stressigt liv för att jag ska kunna sitta ner och njuta, sorry.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


oceanmusic

  • Gäst
Shit, missade valarna. På lyssningen på lunchpromenaden var jag för stressad och bytte låt efter hälften...
På tricken på väg hem njöt jag av pianodelen, i andra halvan.
Men generellt är det ett för stressigt liv för att jag ska kunna sitta ner och njuta, sorry.

I know!  ;) Ta't lugnt och glöm inte papperspåsen att andas i...  ;)  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Shit, missade valarna. På lyssningen på lunchpromenaden var jag för stressad och bytte låt efter hälften...
På tricken på väg hem njöt jag av pianodelen, i andra halvan.
Men generellt är det ett för stressigt liv för att jag ska kunna sitta ner och njuta, sorry.
I know!  ;) Ta't lugnt och glöm inte papperspåsen att andas i...  ;)  :)
Inatt upplevde jag en magisk natt. Endast två timmars sömn och umgänge på bästa
tänkbara sätt - i naturen, i musikens värld.

Jag och min vän "segelbåtsgrannen" gick båtvakt och man vet ju vad sånt kan leda till.

Fantastiskt trevligt att samtidigt kunna spela in på min nya lilla Zoom H4. Vi har
improviserat fram några evergreens, som det nu återstår att göra hits av.  :rolleyes:
« Senast ändrad: 12.09.2008, 20:10:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 B) Snyggt!
Låter ju Jay Thomas om detta...........
Snygg harpa och flöjten låter naturligt,detta är som gjort för att tänka lite på Rick Wright......Tack!!! :wub:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


oceanmusic

  • Gäst
Tack IKEN!  :)

Satte på Echoes idag och poppade hej vilt, rasande bra låt!  :)


Avslappnad

  • Gäst
Bumpar denna då våren är här och i mina öron är detta en vårlåt.

Länk till senaste versionen: Changes - gen 20




Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare mannen med många nick  :D

Bra stämning i denna,reflekterade över våren.På mina breddgrader har vi snö kvar,massor.Runt 40 centimeter i stugan..Temperaturen har i alla fall orkat upp till 12 grader(om än tillfälligt)så hoppet finns..

Fint stycke detta som skänker lugn.Jag är lite stressade i dessa tider då havsöringen ligger och lurar vid havsbandet.Inför sin färd uppåt Luleälven för att slutligen hamna i min frys  :D
Så stycket gick hem,känner mig lugnare nu.Får nog sno ihop(binda) några tubflugor med detta som bakgrund,thanx man.

Mvh
Micael