Forum > Demolåtar
Ocean Music - Changes
Eddi:
Måste erkänna att jag bara stod ut med halva låten tycker att både tvärisen och valarna ligger lite för högt - det blir oskön lyssning. Men jag gillar låten :D
Eko
oceanmusic:
Tack Eko! :) Kul att du ändå pallade så långt, smaken är ju olika. Nu finns det dock en ännu nyare version i 1:a inlägget. ;)
egghuvud:
Hmmm.. Tja jag vet inte vad jag skall säga. Snygga harmonier kanske. Som meditativ stämningsförhöjare så skulle det säkert fungera. Men för mig känns mer som att det är 8 minuter av improvisation, d v s skrivet i samma stund som melodin fortlöper. Jag hör liksom ingen musikalisk idé eller ett tema som blir begripligt och då tappar jag ganska fort intresset. Det är snyggt gjort men det känns mer som en radda toner som är placerade i en rad efter varandra.
Det kanske låter gnälligt från min sida, men jag saknar nog en ansats eller en idé som det är nu så är det "en stämning", det funkar kanske för vissa men inte för mig.
Mixen är okej, men stråkarna blir lite dominanta på sina ställen om det är tänkt att vara meditvativt. :)
oceanmusic:
--- Citat från: egghuvud skrivet 10.09.2008, 11:52:03 ---Hmmm.. Tja jag vet inte vad jag skall säga. Snygga harmonier kanske. Som meditativ stämningsförhöjare så skulle det säkert fungera. Men för mig känns mer som att det är 8 minuter av improvisation, d v s skrivet i samma stund som melodin fortlöper. Jag hör liksom ingen musikalisk idé eller ett tema som blir begripligt och då tappar jag ganska fort intresset. Det är snyggt gjort men det känns mer som en radda toner som är placerade i en rad efter varandra.
Det kanske låter gnälligt från min sida, men jag saknar nog en ansats eller en idé som det är nu så är det "en stämning", det funkar kanske för vissa men inte för mig.
Mixen är okej, men stråkarna blir lite dominanta på sina ställen om det är tänkt att vara meditvativt. :)
--- Slut citat ---
Det är lugnt, det ska vara en stämning. Stråkarna får lite "frispel" på sina ställern, ja. Ska lösas till nästa version. Generellt gör jag bara icketematisk musik. Det är så många andra som håller på med ABABCAABAB musik så den skippar jag, inte minst för att jag inte kan konsten.
Relaxmusik är väldigt relativt (som all musik), antingen fungerar en viss sorts musik eller inte. Svårare än så är det nog inte heller.
Tack för lyssning och återkoppling! :)
Imponerande extra 1.5 minuter där. ;)
Eddi:
Betydligt mer mediativt nu bra fixat OM tycker kanske fortafarande att valarna tar lite för stor plat (för högljudda) i första halvan av låten - men som sagt mycket bttre balanserat i denna version - gillar skarpt. (och jag lyssnade på hela denna gång)
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida