Forum > Färdiga produktioner
Freddy - Learn this way
freddy:
--- Citat från: asti skrivet 30.08.2008, 22:14:20 ---Snygg låt och framförallt snygg sång!
Tror att det skulle fylla ut med en "plockande" elgitarr och ev en hammondorgel efterhand in i låten.
Det behövs nog att något mer "händer" i arrangemanget! Trumkompet kanske skulle "dubblera" i refrängen?
--- Slut citat ---
Tack för att du lyssnade. Ja, jag tror nog också att det kanske skulle behöva smygas in en variation någonstans. Till andra versen möjligen. Trumkompet på refrängen vill jag nog inte dubblera i känslan, men jag har däremot elektroniska trummor på refrängen som smyger in, dom kanske inte hörs tillräckligt för att ge en annorlunda känsla.
Men helt klart bra tankar som jag tar med mig. tack för att du kommenterade också, uppskattas.
MaxB:
Det Mahan sa, om att ha en sväng till av introt innan bas och trummor kommer in, tror jag på. Sen borde du finputsa hur de kommer in. I den här versionen kommer de in onödigt tight, det blir onödigt plötsligt. Kändes inte som de var två musiker som väntade på att börja spela, utan mer som om teknikern slår på ljudet från bas och trummor.
Och på Lala-partitet ska det nånstans smyga in nån trevlig sologitarr, kanske rent av ett nylonacke-solo eller hur?
Ett tecken på bra musik tycker jag är att det bubblar upp idéer i mitt huvud. Det här är trevlig musik!
Och Åsa, det är skönt att höra din röst! Den tar mig till irland av någon anledning.
Vet inte vad det är men nånting ger mig associationer dit.
freddy:
--- Citat från: MaxB skrivet 31.08.2008, 00:33:40 ---Det Mahan sa, om att ha en sväng till av introt innan bas och trummor kommer in, tror jag på. Sen borde du finputsa hur de kommer in. I den här versionen kommer de in onödigt tight, det blir onödigt plötsligt. Kändes inte som de var två musiker som väntade på att börja spela, utan mer som om teknikern slår på ljudet från bas och trummor.
Och på Lala-partitet ska det nånstans smyga in nån trevlig sologitarr, kanske rent av ett nylonacke-solo eller hur?
Ett tecken på bra musik tycker jag är att det bubblar upp idéer i mitt huvud. Det här är trevlig musik!
Och Åsa, det är skönt att höra din röst! Den tar mig till irland av någon anledning.
Vet inte vad det är men nånting ger mig associationer dit.
--- Slut citat ---
Pianot dubbelt, noterat :) ska fundera på saken. Kanske inte dumt. Hur dom kommer in? intressant teori, lite mer "häng" i ettan vill du ha.. hm. Ska fundera på även det. Jag som levt med normen att det inte finns något som heter "för tajt" :)
Något mer ska på tror jag, kanske blir det en "räka" eller två :D vi får se...
Sen angående idéerna i huvudet, så är det för mig med faktiskt. Kul att du gillar!
Tack för kommentar och att du tog dig tiden, uppskattas!
Åsa:
Kul att många lyssnar och skriver! Jag är ju lika skitglad som vanligt att sjunga på freddys låtar :D Gillar ju dom! Den här var ju tänkt att vara enkel, lättlyssnad och sådär ja lättsamt poppig tror jag. Och så kan man lalla med där på slutet om man vill :D . Det finns säkert saker som kan göra låten bättre, men i mina öron är den redan riktigt bra ^_^
Jäkligt rolig att sjunga var den!
Dividend:
Bra låt och sång. Lite mainstream ja, och då blir det ju lätt så här :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida