Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Learn this way

<< < (5/5)

stensdotter:
Bra låt. Härlig sång Åsa.
Jag efterlyser en annan basgång på refrängen, tycker det blir lite tomt att lägga ton efter ton efter ton efter ton ( ;) ) på taktslagen. Vandrande bas vore schysst, lite mer soulig om du förstår hur jag menar Freddy.
Annars - bra jobbat båda två  :rolleyes:

freddy:

--- Citat från: stensdotter skrivet 03.09.2008, 10:57:22 ---Bra låt. Härlig sång Åsa.
Jag efterlyser en annan basgång på refrängen, tycker det blir lite tomt att lägga ton efter ton efter ton efter ton ( ;) ) på taktslagen. Vandrande bas vore schysst, lite mer soulig om du förstår hur jag menar Freddy.
Annars - bra jobbat båda två  :rolleyes:

--- Slut citat ---

YES! Helt med dig där faktiskt. Enda stället basen är sådan på :) Orkade inte riktigt... höhö. Tack för att du lyssnade och kommenterade, kul att du gillade låten.

Grundtons-pumpen är väl direkt spår från min rockbakgrund, där ska man fan inte segla ut i onödan :) Kanske ett pentalick om det passar sig :D

Åsa:

--- Citat från: Dividend skrivet 31.08.2008, 15:19:06 ---Bra låt och sång. Lite mainstream ja, och då blir det ju lätt så här :)

--- Slut citat ---

:) mainstream ja, lättlyssnat och tämligen okomplicerat, tack för att du lyssnade & skrev och kul att du gillar låten och sången  ^_^

--- Citat från: Emulator skrivet 31.08.2008, 15:28:23 ---
Kanske är det den lite kaxigare sången på vers två som gör det? Kul åsa att du testar med olika röstlägen, gillar verkligen när det blir lite mer attityd i sången :)

--- Slut citat ---

KUL att du lägger märke till det där, jag lär mig och vågar mer med tiden  :D Första versen är ju nog tänkt att vara lite softare sådär.. inte så på i texten heller så ja, jag är nog nöjd ändå, enligt freddys önskemål så  :) Men smaken är alltid som baken  :D

--- Citat från: stensdotter skrivet 03.09.2008, 10:57:22 ---Bra låt. Härlig sång Åsa.

--- Slut citat ---

Tack Stensdotter, det värmer extra när det kommer från dig, för du är ju så otroligt duktig sångerska! Tror att du har mkt goda råd att ge  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion