Forum > Färdiga produktioner

Stensdotter/ karl - The Sun

<< < (4/7) > >>

stensdotter:
Åsa - Tack för fin feedback  :rolleyes: Var inne o lyssnade på din o Equalitys låt som jag missat, du har också en jättehärlig röst! Och, wow, GRATTIS till förstaplatsen på Allears, grymt impad!

Rattlesnake -  Perfekt sång, *fnissar*, inte varje dag man får höra det :wub: Kul att du känner så.

Larsson - tack, kom över o hälsa på så får du se filmen  ;)

Karl - Hehe, nej, definitivt inte ett halvår, även om det kändes så. Den här första versionen som sedemera kraschade *fnissar* tog ca 1,5 dag. Den andra ungefär lika lång tid. Bara så du vet. Däremot satt du o skruvade i studion som en liten gnu. En bra erfarenhet att ha skrivit mot beställning  :D

MaxB:
Ni är bra! Härligt att höra denna röst också. Tror inte jag lagt märke till din röst förut. Den håller långt!

Någon har kommenterat att det används mjuk rördist på sången. Jag upplever att det trycker ihop rösten mer än nödvändigt. Det är ju alltid tycke och smak - jag tycker rösten förtjänar mer nyanser, som nu begränsas. Jag kan vara ensam om den upplevelsen, så det är nog en petitess i sammanhanget.

Reverse/baklänges-ljudet tror jag skulle bli bättre om det inte var så påtagligt i ljudbilden som det är nu - återigen tycke och smak förstås.

Jag skulle aldrig skriva dessa kommentarer om det inte var för att jag tycker det här är ett snäpp bätte än mycket annat som hörs idag...
Ni är så bra att jag bjuder på mina tankar, liksom.

Vad används detta stycke till, reklam?

karl:
Det var inte jag som nämde rördist och något sådant finns inte i min lilla studio ...alltså enbart Röde K2 och in i Cubase kanske lite aning kompressor svagt på sången...Denna gjorde vi Hösten-07 och kommer inte att gå in och peta i den...men nu när jag hör denna version kan jag hålla med dig om reverseljudet....och det var ett stort försäkringsbolag som via en reklambyrå nappade på låten och musiken utgör en kuliss bakom en reklamfilm om bolaget....vet att det kan låta skumt med den ljudmattan som är här men det var faktiskt en mer avskalad version som fick jobbet...kanske lägger upp den också vad tiden lider och när rättigheterna gått ut...
Allt gott / karl

--- Citat från: MaxB skrivet 26.08.2008, 12:54:58 ---Ni är bra! Härligt att höra denna röst också. Tror inte jag lagt märke till din röst förut. Den håller långt!

Någon har kommenterat att det används mjuk rördist på sången. Jag upplever att det trycker ihop rösten mer än nödvändigt. Det är ju alltid tycke och smak - jag tycker rösten förtjänar mer nyanser, som nu begränsas. Jag kan vara ensam om den upplevelsen, så det är nog en petitess i sammanhanget.

Reverse/baklänges-ljudet tror jag skulle bli bättre om det inte var så påtagligt i ljudbilden som det är nu - återigen tycke och smak förstås.

Jag skulle aldrig skriva dessa kommentarer om det inte var för att jag tycker det här är ett snäpp bätte än mycket annat som hörs idag...
Ni är så bra att jag bjuder på mina tankar, liksom.

Vad används detta stycke till, reklam?

--- Slut citat ---

perrra:
Detta gillar jag ..

Får ett härligt gung, och alldeles perfekt i BPM går den.
jättesoft låt..

När hon sjunger "And I feel like flying" i första där, så är det ett ackord som jag INTE förväntat mig :)
och det är bra när aldrig en låt är förutsägbar!

Jag gillar gitarrspelet starkt, märks att det inte är första gången det spelas in med den guran :P

/Perrra

stensdotter:
Asti, MaxB och Perra: Tack, så himla himla roligt att ni gillar låten och sången!!! Karl är fantastisk hela vägen, både på att skriva, sjunga o prodda. En härligt kille IRL också  :rolleyes:

Det var ju så längesedan vi gjorde den här, ett år sedan nu och faktiskt ett år sedan jag sjöng in något vettigt. Har varit chokad av jobb, men nu är jag utan uppdrag så jag skulle kunna sjunga på dagtid *ler*. Dock, snörvel snörvel, måste förkylningen botas. Är täbbt i däsad.

Det är så fantastiskt skönt att få fin feedback när man lämnat ut en del av sin själ i ett verk. Jag vill verkligen göra bra sångjobb o det är inte alltid det blir bra. Det ska liksom klaffa ända från början, rätt låt, rätt tonart eller läge, rätt känsla, det ska vara ROLIGT att sjunga. Har tappat bort det lite, det var så längesedan. Verkar som jag är mest produktiv under hösten *ler*.

Hursomhelst, tack för att ni lyssnar o jag är så GLAD över att ni gillar det vi åstadkommit.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion