Forum > Färdiga produktioner
Stensdotter/ karl - The Sun
Rattlesnake:
Ja, det här är en annan division. Produktionen är helt enkelt proffsklass, inte mycket att säga om det. Och sången är helt perfekt, uttalet, intonationen, feelingen. Och helt egen stil, tycker jag hör lite mjuk rördist också som gör att den låter varm och spännande.
Jag gillar baklängesljuden och vintagesyntljuden. Gitarrerna låter lite för mycket piezo för min smak. Trummorna låter bra men spelet är så återhållsamt att man väntar sig en öppning som aldrig kommer.
Men det som är mycket faschinerande är att det här är ett helt eget sound, låter inte som något annat. Kul att vi får höra't! :)
karl:
tnx B) är också allergisk mot piezomic...därför brukar jag micka upp min Ovation men här är den uppblandad med Yamaha FG180 ren akustisk och Ovation:en är lajnad och kommer faktiskt inte ihåg varför den blev det????skitkul att du gillar och tycker den låter eget..../ karl B)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.08.2008, 00:00:58 ---Ja, det här är en annan division. Produktionen är helt enkelt proffsklass, inte mycket att säga om det. Och sången är helt perfekt, uttalet, intonationen, feelingen. Och helt egen stil, tycker jag hör lite mjuk rördist också som gör att den låter varm och spännande.
Jag gillar baklängesljuden och vintagesyntljuden. Gitarrerna låter lite för mycket piezo för min smak. Trummorna låter bra men spelet är så återhållsamt att man väntar sig en öppning som aldrig kommer.
Men det som är mycket faschinerande är att det här är ett helt eget sound, låter inte som något annat. Kul att vi får höra't! :)
--- Slut citat ---
karl:
du är för självkritisk <_< :o jag tycker du sjunger precis så bra som du ska och resten är din känsla som grejar upp det till 100%...snabbjobb :unsure:...höll vi inte på i ett halvår :P ...tnx för ett givande samarbete.../ karl
--- Citat från: stensdotter skrivet 25.08.2008, 10:08:27 ---Tack för fin feedback :-) Kul! Är väl sådär nöjd med rösttagningarna på denna = snabbjobb. Konstigt vibrato i inledningen o s v. Vi har varit lite tveksamma till att lägga upp den här (låten är skyddad i det stora bolaget). Den finns därför inte uppe ens på kundens hemsida eftersom vi sålt rättigheter för lokaltv och radio endast. Men ni får en exclusive lyssning ;)
--- Slut citat ---
Larsson:
mycket fint hantverk, skitbra sång anna
sköna reverse ljud ger sug åt rythmen
äntligen fick jag höra denna låt! ;)
vore skitkul att fp se filmen åxo
bra jobbat karl & stensdotter!
/Larsson
asti:
Det är så´n här musik man letar efter, men sällan hittar! Sköna gitarrer som påminner om någon låt av Joni Mitchell. Sticket är en riktig "rysare"! :wub: Avslutningen kan tyckas lite långdragen vid första lyssningen, men ger en suggestiv effekt och ska nog inte kortas ner.
Hur bra som helst!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida