Forum > Färdiga produktioner

Stensdotter/ karl - The Sun

<< < (5/7) > >>

Marruschkka:
Detta är ju kanonbra, sången går rakt in, uttrycksfull och meningsfull text gör sitt, jag sitter som klistrad och lyssnar :D

Sen är det bra proddat Karl, på en fin låt-idé.
Full pott hos mej!

Och du Anna:här fick du till det till 100%, nu får du banne komma med mer snart, du sjunger så ljuvligt min goda fröken:P

Hoppas att du får massor av fina låtförslag som du kan förgylla, jag vet att det ska kännas rätt, men här finns ju alla möjligheter till det, eller hur, och t ex Karl kan sina saker?! ;)

Heja på!

/Marr

Kornstad:
Riktigt, riktigt snygg produktion helt klart. Någon skrev ovan att det inte låter som något annat, men jag håller inte riktigt med. Jag tycker att det låter väldigt mycket Karl i produktionen  ;)   (fast det är en duktig kvinna på sång..)

Stensdotter sjunger ju riiiktigt skönt och ger den där sista viktiga touchen som höjer detta till något över det vanliga.
Håller dock med Equality om att slutet är något utdraget i den längre versionen.

Tack båda för riktigt skön och exclusive lyssning!

/ Andreas

Tokai:
Stensdotter låter rätt lik Chrissie Hynde måste jag säga, och det är väl inte det sämsta betyg. Proffsigt gjort. Sugkoppen eller vad ska kalla det som kommer i början upprepas några ggr för mycket. Sen är det nåt i refr som stör mig efter 1:a lyssning, alltså:

And I feel like flying
(nästa rad borde komma in tidigare)
As I look into The sun
Know that it's worth trying
(samma sak här, faktiskt mer här)
Cause your are always on my side
On my side

Vet inte om det är begripligt. Alltså lite för lång paus mellan versdelarna i melodin. Bara lite kompositionsmässiga intryck och mycket spontant upplevt. Jag har nog fel efter 5:e lyssningen.

Annars är refr kanon, "ett unikum" som equality säger.

Sen vad gäller själva kompet så saknar jag nån slags öppning, som nån tyckte (rattlesnake, va?), men det kanske inte funkade i sammanhanget (reklam å så)

stensdotter:
Kornstad och Tokai - vad roligt att ni gillar sången. Tack för fin feedback som jag verkligen uppskattar. Chrissie Hynde - wow - vilken komplimang...  :wub:

oceanmusic:
Utan att komma med alltför avancerade egna åsikter, skitsnyggt!  :)
Läcker falsettosång, det gillas!
Kalas tycker jag! :)

Kommer att tänka på en låttext med Pugh, "den skall bolla och rulla runt" och denna låt gör mina öron defintivt det!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion