Forum > Demolåtar
Hallelujah!
bakke:
Tack för kritiken! Jag är inte den som tar negativ kritik negativt, man lär sig av sina misstag - så tänker jag!
Om jag ska försvara nånting så måste jag börja med att säga att vi lyssnade på originalversionen med Leonard Cohen före vi spelade in den här, vi försökte inte härma den men kanske smittade hans pratsjungande stil av sig på Jocke före han spelade in sången. När vi spelade in den hade jag aldrig hört Jeff Buckleys version, den hörde jag för första gången för några minuter sedan på Youtube. Själv tycker jag att både Leonard Cohens och Bon Jovis versioner är bättre, så för mig går det att göra den bättre än Buckley. Men smaken är ju som tur är delad. :)
Vi tar till oss kritiken om sången, vi ska lägga om den i helgen och försöka få mer känsla. Den spelades in under lite tidspress så det kanske går bättre nästa gång! Sedan måste jag jobba bättre med Melodyne, jag tyckte att jag hade lyckats fixa till de flesta sura tonerna. B)
Alla midispår är okvantiserade så jag blev förvånad över kommentaren att vi ska skippa midikvantiseringen på pianot, när jag skrev inlägget så var jag rädd att ni skulle tycka att den är lite otight. Det är samma pianoljud genom hela låten, men något svagare anslag i refrängerna. Det kan vara det som gör så volymen verkar vara lägre. Vi ska lägga om pianot med en annan (bättre) pianist, vi får se när han får tid att göra det. Nu är det jag som spelar det och jag är ingen pianist, jag spelar hjälpligt men inte mer än så.
Memphis:
Fast jag håller med om vad som sagts om pianot och sången så tycker jag detta var inte helt dumt ändå. :) Sen är denna versionen är också fin tycker jag:
&mode=related&search= :)
Och så har vi orginalet: &NR=1 :lol:
Bra jobbat iaf! :)
Mvh
Memphis
MaxB:
Det är rätt Bakke, ger inte upp och stå på er. Och jag ska nog tona ner min känsla för Buckleys version, alla delar inte min uppfattning.
Emulator:
lite statiskt pianospel, och en sång som inte riktigt griper tag. ett sånt sparsmakat arr kräver en maffig sång.
vet själv hur knepigt det är dock....
och visst går det att ladda upp til KRs spelare? får allergiutslag av speedyshare .)
bakke:
--- Citat från: Emulator skrivet 18.08.2008, 23:25:49 ---lite statiskt pianospel, och en sång som inte riktigt griper tag. ett sånt sparsmakat arr kräver en maffig sång.
vet själv hur knepigt det är dock....
och visst går det att ladda upp til KRs spelare? får allergiutslag av speedyshare .)
--- Slut citat ---
Som sagt var, pianot och sången ska läggas om någon gång i framtiden. Vi försökte i helgen, men vi fick inte till det bättre än den ni har hört, förhoppningsvis ska vi lyckas bättre senare! B)
Ang. Speedyshare så har jag läst nånstans att covers inte är tillåtna på KR's servrar och jag hade inte nåt FTP-program i musikdatorn så jag kunde inte skicka upp den på min egen webplats.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida