Forum > Demolåtar
Hallelujah!
bakke:
Jag och en kompis gav oss på att spela in Leonard Cohens "Hallelujah" i helgen, det skulle vara kul att höra vad ni tycker!
http://www.speedyshare.com/778537890.html
Yllet:
Tja du frågar ju så här är svaret:
Denna låten har redan gjorts i ett oöndligt antal versioner, ta bara jeff buckley som ett exempel. Det går (förmodligen) inte att göra den bättre... Försök att göra något nytt och spännande istället tack, vi HAR hört det förut... :)
Så tyvärr, det här funkar inte alls för mig. Man hör att du/ni kan spela och sjunga MEN...
för mig låter detta väldigt stompigt och platt. Sången saknar den där riktiga känslan och nerven som denna låten kräver och kompet är livlöst.
Lika bra att vara ärlig.
Vad kan man göra för att göra det bättre då? Tja, Skippa midikvantiseringen, försök skapa ett gung, men framförallt borde du försöka sjunga mindre svengelskt och prataktigt, det blir lixom platt, dessutom surar det på lite toner här o var.
(Förresten lät det bra när du tog i)
/Jon
bakke:
Försök igen, det funkar bra här.
MaxB:
Första gången jag hörde låten var då Jeff Buckley sjöng den. Efter den gången verkar jag inte kunna säga något positivt om någon annan version.
Tidigare kommenterade jag Harmonica Mikes version här på kontrollrummet på liknande sätt som jag gör nu. Känner mig elak men det här är min åsikt, alltså nånting du egentligen inte behöver bry dig om.
Jag minns då jag sa samma sak till en populär norsk pojkpopgrupp efter deras framträdande i Oslo efter spelningen. De hade den här låten som sitt paradnummer och det var den sista låten de framförde på konserten. De såg skitsura ut såklart men deras trummis skrattade, då jag sa det till dem...
Jag tycker du har en bra röst och ni gör arrangemang fint - men jag kan inte uppskatta den här version av låten heller.
Pianot har lite olika volym i olika delar av låten men jag saknar dynamiken i anslaget i pianot, verkar vara samma ljud men olika volym.
I partiet som är mellan 1:00 och 1:30 saknar jag den riktiga känslan i textframförandet (Buckley äger) och samma sak gäller efter 2:00. Då Buckley sjunger låten verkar han mena varenda ord men i den här versionen hör jag ord sjungas utan den där speciella känslan.
Du ville höra vad vi tycker, hittills har bara Yllet och jag uttalat oss, sorry men nu har du fått min åsikt också.
Wernborg:
Rätt skumt pianospel som stannar upp där sången har pauser. Försök få ett bättre flyt. Lite mer arrpegiospel skulle jag satsat på. Sen var Yllet inne på att sången behöver mer nerv. Skriver under på det.
Jobba på. :)
Däremot förstår jag inte varför denne Buckleys version av Hallelujah behandlas som om det vore popmusikens heliga gral. Det är inte första gången jag ser det heller. Visst han sjunger bra med nerv och allt det där och ett vackert gitarrarr är det också, men men.... :ph34r:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida