Forum > Demolåtar
Hallelujah!
Emulator:
Ok, sorry :)
Larsson:
hejsan
undrar om inte piano & sång skulle sättas i en & samma tagning
det kanske tar lite repning, men kommer antagligen att låta mer enhetligt en nu..
tycker iofs att jag alltid kommer på bra lösningar på hur andra borde göra! :rolleyes:
men jag tycker som många andra att närvaron är viktig i den här låten
tror att det tog leonard 1 1/2 år att skriva texten, & i jämförelse tycker jag att
jeff buckley förvaltar den bäst
jag hör att här finns en bra sångröst, samt bra pianospel
lira ihop & det kan bli finfint
/Larsson
:)
freddy:
Men va fan, ännu en cover på denna låt. Hopplöst :)
Nej, detta funkar inte alls för mig. Det är en sönderspelad låt även om den är riktigt bra. Så det krävs något nytt för att man ska fastna, något som inte hörts trehundrafemtiosju gånger förr..
Kompet är stelt och tråkigt faktiskt, sången är inte heller speciellt bra. Det är inte kul alls detta. Finns så många som gjort denna bättre.
Nu börjar folk undra om jag har vaknat upp på fel sida? :)
Gör något annat, något nytt. Du har en fin röst som du säkert kan göra egna fina låtar med, men denna cover ger mig inget alls.
...och om ni fortsätter att envisas med att göra denna cover, gör något kul. Släng på en distad elbas, gör en rockigare version, gör en samba version, lägg på ett blastbeat, jazza till den, släng på en symfoniorkester och gör den bombastisk som satan. Gör något kul :D
Emulator:
jag kan ju hålla med att det är roligare med unika versioner förståss.
Fast å andra sidan är ju vissa låtar så bra att man bara vill sjunga en version för at det känns så kul. Precis på samma sätt som Tomas Ledins låtar INTE är.
freddy:
--- Citat från: Emulator skrivet 20.08.2008, 13:08:58 ---jag kan ju hålla med att det är roligare med unika versioner förståss.
Fast å andra sidan är ju vissa låtar så bra att man bara vill sjunga en version för at det känns så kul. Precis på samma sätt som Tomas Ledins låtar INTE är.
--- Slut citat ---
Jo, det förstår jag. Och denna kan absolut funka t.ex live eller så. Säkert uppskattat. Men när man spelar in en cover så förväntar jag mig något nytt, annars lyssnar jag nog hellre på originalet om det nu är bättre :)
Men det är klart, man kanske spelar in en cover för att se hur nära man kan komma originalet i rent utbildningssyfte med :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida