Forum > Demolåtar

EMU: Sargad (cover av Nine inch nails "hurt") ver 3 080815

<< < (4/11) > >>

Yllet:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.08.2008, 21:56:08 ---kul att arret går hem :)

Ja, både piano och sång skall läggas om. Jag vet inte vad det är frågan om ritkigt, men jag blir mer oisäker på svenska. Kanske är så att man behöver sjunga fler gånger så att det skall sitta bättre?

Men det blir fler vändor av denna. Tack för feedback :)

--- Slut citat ---

Jag tror på att du ska lägga låten i en annan tonart, högre eller lägre vet jag inte. När jag spelar in sång brukar jag se till att sätta 3 bra tagningar rakt igenom, sen klipper jag ihop en bra lead av alla tre, och fixar till något eventuellt fel med melodyne.

Emulator:
OK, jag kan testa att transponera upp och ned lite för att testa :)

freddy:
Det märks att du känner för denna låt, tror nästan du känner för mycket. Om man nu kan känna för mycket, men en aning mindre dramatik tror jag skulle göra att det blir mer effektfullt.

Den svenska texten är fin tycker jag, gör låten rättvisa. Bra jobbat!

Om du gör som Yllet säger, sjunger den ett gäng gånger och tar det bästa. Framförallt sjunger den en jävla massa gånger för att vänja dig vid den innan du spelar in. Det tror jag skulle göra susen, för det är väldigt slirigt stundtals, men det känner du nog till.

Slutligen måste jag bara säga att du har en väldigt fin röst faktiskt, tycker om din naturliga ton. Gillar som fan när du oktaverade, mycket kraft - schyst pipa helt enkelt. Du har bra grundmaterial helt klart, sjung mycket MYCKET :D Då kommer intonationen också, så blir detta riktigt bra.

Nice tomas! :)

Emulator:
Nej, inga nyheter med slirigheten. tror rätt mycket sitter i att jag måste bestämma och sätta hur den skall sjungas.

mindre drama, japp. testar mig fram lite :)

Kul att du gillar rösten, jag har svårt för den. Tack!

Återkommer i ämnet efter en oherrans massa genomsjungningar.

:)

equality:
Tycker inte skillnaden är så stor. Du får credits här av det yngre NiN-gardet vill jag lova!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion