Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Living on a tugboat
oceanmusic:
Kalasbra, MaxB! :)
Enda lilla funderingen är att en afrikan kanske inte låter som Speedy Gonzales... ;) :wub:
Eddi:
Jag tycker att Elvis håller - passar bra med resten av låten. Det slår mig att dina oooo-körer påminner om Eurythmics - bra fixat. Börjar låta riktigt bra nu och det är klart att Speddy Gonzales ska in o säga nåt kul på slutet - för övrigt tycker jag att texten håller också.
Bara en massa plus härifrån alltså.
Eko
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 18.08.2008, 01:46:55 ---Jag tycker att Elvis håller - passar bra med resten av låten. Det slår mig att dina oooo-körer påminner om Eurythmics - bra fixat. Börjar låta riktigt bra nu och det är klart att Speddy Gonzales ska in o säga nåt kul på slutet - för övrigt tycker jag att texten håller också.
Bara en massa plus härifrån alltså.
Eko
--- Slut citat ---
Jag lägger inte upp något nytt ännu men satt i bilen och övade på "Elvispartiet" igår, tillsammans med nuvarande "Elvis-röst", för att få rätta styrkan och få till det, då jag sen lägger om sången. Har gjort om gitarrerna på introt och lagt om basen fram till och med "Elvis-delen" men resten av instrumenten ska också läggas om. Och jag måste få till något som ger mer driv (än i ver4) i delen efter Elvis. Ohh-körerna är faktiskt influenser av Theresa Andesson. Du minns kanske hennes sätt att leka fram såna överdrivna körstämmor då vi lyssnade på henne på Mosebacke. Eurytmics, inte illa!
Och jag ska nog be skojrösten säga till då det är "It's time to go to bed now. You can't stay up all night - playing guitarr, singing Boom shaka boom - chaka boom boom boom.... You go to bed now, goodnight."
Jocke:
Det har hänt en del sedan första versionen! :) Jag störs inte på något sätt av att olika stilar och intryck blandas. Det blir mer kul och spännande att lyssna på! Sen använder vi ju alla inspelningesgrejerna lite olika men som hobbyist är ju inte målet att producera. Oftast används "studion" som en "idéprocessor" där man kan testa olika idéer! Jag tycker det här är kul och bra! :)
/Jocke
Harmonica mike:
Tjena Maxen.
Här har det hänt grejer..Lyssnade sist på tvåan,nu kör vi fyran.
Japp reggae influt funkar kanon! Skitkul att du lyckades lura in Elvis brorsa oxå i studion,kalas!
Finns inget att såga på här,satt med ett leende genom hela låten.
Mixen låter helt ok,möjligen liite mer reverb på Elvis så har du mixen i en ask tycker jag.
Härlig stämning i detta alster,bra jobbat Max.
Edit:Skrev att jag lyssnade på trean.. :ph34r:men det var fyran för att undvika förvirring :)
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida