Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Living on a tugboat
MaxB:
Måste nog snart knyta ihop påsen. Men här finns flera idéer på detta tema men den sista delen efter Elvis Presley :rolleyes: tappar fart och ska inte användas i slutprodukten. Måste behålla tempot och trycket. Har fortfarande ingen "riktig" text. Får se om jag får nått bidrag eller om jag ska spåna ihop texten själv.
Om nån vill:
http://boom.shivas.se/music/MaxB_LivingOnATugboat_ver4.mp3
freddy:
Denna har jag missat helt...
Lyssnar på version 4 nu. Helt underbar musik! Svänger gött och gitarrspelet är riktigt nice. Imponerad! Låter färdigt om v4 enligt mina öron!
Nice mannen.
Tokai:
Kul när nån blir inspirerad!
Lyssnar nu bara på sista versionen. Ska lyssna på dom andra sen
Efter ett tag får jag lite Elviskänsla. Ja, du säger det självt. Skitcoolt är det ialla fall.
Elvis goes Jamaica :P
Fast det är lite fusk reaggie. Baskagge och virvel är inte där dom ska sa om man ska vara renlärig. Och sen tycker jag basen jobbar för mycket, nästan lite som rock´n roll, alltså rullar för mycket.
Kan nog bli bra :)
MaxB:
Tack Freddy och Tokai. Ja, är det inte en husbåt får det bli en bogserbåt :rolleyes:
Vill på så sätt hedra och samtidigt bekräfta influenserna från dig Tokai.
Det känns som ett maratonlopp att lyssna igenom och hitta det bästa från de olika tagningarna, anteckna dessa och sen försöka sätta varje instrument hela låten igenom på det sättet.
Sen, till sist plocka fram bästa Elvis-rösten och till trummorna fixa fills och grejer från Drumcore. Jag vet att trummorna inte är reggaen trogen men med de rena reggae-loopar jag har i Drumcore lyckas jag själv inte få något gung i gitarr och bas-spelet.
Ja basen jobbar nästan som i rock'n'roll men jag tror den ibland gjorde det i ska-låtar? Jag ska försöka hitta bästa svängen på basen för de olika delarna ver - boom-chaka - elvis - nått Theresa Anderson-kör-parti (men utan att tappa farten hoppas jag).
Och sen är det slutet... ska det vara speakerrösten som säger "time to go to bed now..." eller ska det vara en stämma som lite dryg cool säger Boom chaka boom, chaka boom boom boom?
Det är de stora frågorna i livet det!
Emulator:
ja, haha, vegasreggae :D
kul att du gör en sån här låt :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida