Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Living on a tugboat
MaxB:
LÅTNAMN: Living on a tugboat
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE: Vegas-Ska from Hawai in Africa
LÅTLÄNGD: 3:16
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: MaxB
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Blev mycket inspirerad för några dagar sen av afrikanska rytmer i låten "Houseboat", berättelsen om en man som blev av med lägenheten, satte sig ner vid stranden och drömde om en husbåt. Tack för inspirationen!
Här finns version 7 - den slutgiltiga versionen (tror jag).
http://boom.shivas.se/music/MaxB_LivingOnATugboat_ver7.mp3
- Living on a tugboat -
Text och musik: MaxB - 20080808
- Speedy:
Goodmorning - it's time to wake up - You can't stay in bed all day - Hurry up
You mustn't be late for work - You're working on a tugboat - Here is the song now
- Vers 1:
I was living in a city - where I had no friends - and the town was such a rathole - and_a_lot_of traffic-jam.
I grabbed my guitar - heading somewhere else - I found myself - at the riverside - listen:
Boom chaka boom - chaka boom boom boom - what's that sound? - Boom chaka boom - chaka boom boom boom
- Vers 2:
There I saw a little beauty - a tugboatqueen - lying_beside the_bigger_boats - I_think_you know what I mean
I fell in love with her - I knew she had to be mine - With a real machine - one of a kind
Boom chaka boom - chaka boom boom boom - I heard - Boom chaka boom - chaka boom boom boom
- Vers 3:
Now I'm living on a tugboat - and I'm never alone - I have a lot to do - and people come here to
You should come and see me - I would like you to do - We're gonna have a good time - just me and you - We go
Boom chaka boom - chaka boom boom boom - we go - Boom chaka boom - chaka boom boom boom
- Elvis bror:
Even_if I'm living on a tugboat - I never feel alone - All the people that surrounds me - make me feel at home
Kör Oooh ohh ohhh ohhhh Kör Oooh ohh ohhh ohhhh
- Hawai:
Here I'm sitting on my tugboat - With the moon and the stars above
- Vers 4:
I'm living on a tugboat - and I'm never alone - I_play_guitar all day - and sing all night long
People come and see me - and_they're playing to - We_play all day long - and during the night to - and sing
Boom chaka boom - chaka boom boom boom - Boom chaka boom - chaka boom boom boom
- Speedy:
Boom chaka boom - chaka boom boom boom - Boom chaka boom - chaka boom boom boom - hey
it's time to go to bed now - You can't stay up all nigh, playing guitarr and sing
Boom chaka boom - chaka boom boom boom - You really should go to bed now
Goodnight, go to bed now
Clemens:
Hej MaxB!
låter schysst som idé..skall bli kul att höra den utvecklas.... :)
Eddi:
:) Riktigt kul låt, kanske du kan få med Tokai på ett sångarhörn där?
Behöver du bas är det bara att säga till (sade han skämtsamt)
Eko
flabb:
Schysst stativ, man tager vad man haver, jag själv kanske skall leta i garaget... :)
Positiv låt, bara att vidareutveckla, lite kvinnliga oa-körer kanske, nån ukelele eller
banjo, vad vet jag :)
MaxB:
I version 2 har jag lagt gitarrerna på nytt och testar nytt basspel (tack för erbjudandet Eko men jag vill leka på den här själv) Jag leker fram en annan utfyllnadstext och plötsligt dök det upp en rytmiskt sångdel som absolut ska vara med i slutprodukten.
It goes: Boom chaka boom - chaka boom boom boom
http://boom.shivas.se/music/MaxB_LivingOnATugboat_ver2.mp3
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida