Forum > Demolåtar

Cykeln - Out of control

<< < (2/4) > >>

equality:
"Oljigt ljud" - bra beskrivning. Tycker du får till ett helt eget sound på varenda låt. Bra! Tänker på Cold Turkey med Lennon av någon anledning.
Kanske bidrar din sång och dess melodi till detta? Tycker det låter klart. De svarande, utpannade, tunna gurorna låter kanon. En snustorr elgura på detta för ytterligare kontrast?

martinm:
Gillar början med gitarrerna, sen när trummorna kommer in så är jag inte riktigt med längre, hade hellre haft lite mer traditionella trummor. Syntljuden gör att låten får ett sound som inte känns helt aktuellt, bra eller dåligt, ptja en smaksak. Stråkpartiet hade gärna fått vara mer stråkar o mindre syntar.
Oj, vad jag klagar, men visst är det bra nånstans.
 :P

Yllet:
Detta var ju konstigt... Tycker det svänger bra och roliga (o)ljud. Trevlig vers men inte lika förtjust i refrängen, som känns lite för mainstream i förhållande till "det övriga" Tror nog det är virveln som stör mest i ref, den tar lite för mycket focus, utan att låta bra ;) Hitta gärna ett annat virvelljud och tona ner den, samt skita ner virveln lite för att göra den mer intressant.

I övrigt bra sång med rolig effekt och fet synthbas?!

Det var ispännande morgonlyssning

/Jon

max:
Intressant!
Absolut något på G, svänger bra. Lite riktiga gitarrer på denna hade nog funkat riktigt bra. Kan inte bestämma mig om jag gillar versen eller refrängen bäst.. Ska bli kul att höra den här efter lite mer skruvande :)

MaxB:
Skum sångeffekt du har. Jag tycker det funkar i denna terapisession.
Inte min favvomusik men jag tycker det är rolig lek med ljuden och du gör det bra.
Det känns att du klarar av att hantera många ljudburkar och få fram roliga ljud!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion