Forum > Demolåtar
David - Indulgence
Yllet:
Usch så läskigt. Denna låten hade passat bra till en "slow motion" åkning över en dystopi av ett framtida landskap.
Kan man skriva så?
david.roennlund:
--- Citat från: Emulator skrivet 01.08.2008, 21:15:16 ---fy hele faderullan vilken obehaglig text.
PÅminner m dives "next to you" som jag tar mig friheten att citera ur:
And when youre safe asleep
on the seat next to me
I pray for strength just enough to let go of the wheel and close my eyes, one last time.
oh, look what you do to me. All the things I do to be
Next to you
nåt sånt.
tycker du gör en liknande grej här. snubben skall ju "ta med sig själv och sin älskade" nån annan stans. verkligen creepy.
Den ekivoka snusksamplingen tycker jag kan tonas ner lite, den skriver på näsanlite just nu.
introt...liite så enformigt och riskerar att tappa lyssnare, men vafan. det spelar inte så stor roll eg.
Skulle gärna se lite Luscious apparatus drums på slutet typ, men det kanske inte är sketaenkelt. :rolleyes:
ja. skall lyssna igen. intressant
skitkul att du tog fram denna ur gömmorna dave. verkligen.
bra jobbat!!
--- Slut citat ---
tjo :)
mm, den divelåten är inte att leka med... trevlgit att få bli jämförd med den :)
Introt är inte helt genomtänkt, var eg. bara en grund till intro... men nu när jag lyssnade igen så tyckte jag att det kunde stå för sig , men jag kanske hörde fel :D
Snusksamplingen har åkte lite fram o tillbaka i volymträsket, funderar på att kamoflera den lite mer, men fortsatt ha den i bakgrunden...
hm, Luscious apparatus drums låter ju som nått :) ska se om jag provar lite.
tusen tack för lyssningen!
david.roennlund:
Tjaba :D
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2008, 00:55:22 ---
Introt - låter lite halvtaskig sampling ;)
--- Slut citat ---
det var ett nytt sätt att beskriva den på...
låter som om jag borde tolka det i den negativa riktningen va ;)
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2008, 00:55:22 ---Vid 1:00 kommer trums och nåt snack, det är trevligt komp. Väntar på leaden ;)
--- Slut citat ---
Va, vilken lead :rolleyes:
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2008, 00:55:22 ---Rösten som snackar är otydlig och mer ljudeffekt än röst som talar till en, men det kanske är meningen ;)
--- Slut citat ---
jo, lite avhumaniserad ska den kanske vara, lite sådär halvotydlig.
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2008, 00:55:22 ---Intressant text. Äh, jag tror bara de gör slut där ;)
--- Slut citat ---
ja, vem vet ;)
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2008, 00:55:22 ---
Edit: Glömde säga att jag tycker låten som sådan låter lovande. DEt finns nåt där. Dina alster utvecklas vanligtvis i positiv riktning efter första posten,så som startpunkt är det helt ok. Bättre än psycho-danslåten med Marr, och den utvcklades till något riktigt bra! :) hehe
--- Slut citat ---
Vi får se lite hur det blir med utvecklingen av denna :)
Vi får hoppas på det bästa helt enkelt!
Tack för lyssningen :)
David
david.roennlund:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.08.2008, 01:11:36 ---Halvläskig ja...
Nån liten smygrefräng med tydlig sång eller tydlig "hook" på nåt instrument som bryter av några ggr?
--- Slut citat ---
hm, har lite svårt att se det själv... men ja :D
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.08.2008, 01:11:36 ---Bra jobbat. Gillar popcornljudet skarpt.
--- Slut citat ---
mm, visst är det kul :)
det är faktiskt en tweakad orgel.
tackar för öron o fingrar
David
david.roennlund:
--- Citat från: martinm skrivet 02.08.2008, 11:26:20 ---Yes, lite creepy ja.
Kommer att tänka på '97 Bonnie & Clyde med Tori Amos.
--- Slut citat ---
fick lov att lyssna in den, shysst låt :)
--- Citat från: martinm skrivet 02.08.2008, 11:26:20 ---
Jag tycker tvärt om från Emulator. Höj den ekivoka snusksamplingen så kommer det här att bli riktigt äckligt.
:P
--- Slut citat ---
hehe, vet inte, tror den gör sig bäst i bakgrunden!
vissa saker ska man inte ta fram i ljuset ^_^
tack för lyssningen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida