Forum > Demolåtar

David - Indulgence

<< < (4/4)

freddy:
Härligt David. Kul att se att du postar dina låtar här. Stämningsfullt minimalistiskt detta. Personligen hade jag nog gillat lite mindre fräs/dist på baskaggen, lite mer naturligt ljud. Harpan(?) gillar jag som ligger och puttrar efter ett tag, ger en drömsk känsla som jag tror passar låten om jag tolkar den hårda texten rätt.

Finns väl inget jag kan gnälla på direkt annars faktiskt, känns klart..

Eddi:
Ja creepy första tanken gick till nån sekthistoria - och ja texten är ju lite fanatisk om man säger så. Låten griper tag, varken man vill eller inte, och det är ju en stor del av musiken - där har du verkligen lyckats med denna.
Eko

david.roennlund:

--- Citat från: freddy skrivet 05.08.2008, 17:11:16 ---Härligt David. Kul att se att du postar dina låtar här. Stämningsfullt minimalistiskt detta. Personligen hade jag nog gillat lite mindre fräs/dist på baskaggen, lite mer naturligt ljud. Harpan(?) gillar jag som ligger och puttrar efter ett tag, ger en drömsk känsla som jag tror passar låten om jag tolkar den hårda texten rätt.

Finns väl inget jag kan gnälla på direkt annars faktiskt, känns klart..

--- Slut citat ---

tack freddyboy :)

hm, gillar distkagge, men ska testa lite utan, får se hur det känns ( tack för tipset :D)

japp, det är en harpa som arpar , funderar på om den inte ska få göra någon till visit i låten

i nuläget känns det inte som om jag kan pilla på den, men får se om jag får nån snilleblixt och pillar mer  ^_^

tack för lysningen !

david.roennlund:

--- Citat från: Eko skrivet 07.08.2008, 23:21:02 ---Ja creepy första tanken gick till nån sekthistoria - och ja texten är ju lite fanatisk om man säger så. Låten griper tag, varken man vill eller inte, och det är ju en stor del av musiken - där har du verkligen lyckats med denna.
Eko

--- Slut citat ---

sekthistoria , låter spännande  :P

kul att jag lyckats nåut med känslan , är riktigt nöjd med musiken i låten :)

tack för lyssning !

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion