Forum > Färdiga produktioner
Rebecca Hallberger - I'm breaking free
stajo:
skitsnygg refräng, känns färdig :).
men så är det ju gitarrerna i början, tycker det känns alldeles för stressande. Viktigt att få till ett intressant intro så man inte tappar intresset innan man hinner höra den fantastiska refrängen.
Yllet:
Rent spontant hade jag nog velat att basen pumpade 4 delar istället för 8 delar i början. Efetrsom gitarrerna redan gör det, det blir lixom lite kaka på kaka och inget riktigt driv. Tror dessutom refrängen kommer lyfta mer då när allt verkligen kommer igång. Eventullt lägga elgitarrer på kvintar som pumpar 8delarna, det blir för grötogt med basen på 8delar som det är nu, enligt mig.
På refrängen känns det lite ihoptryckt. Förodmodligen för att gitarrena är hårt panorerade? Känns som att leadsången hamnar "bakom" hela refrängmattan, även om rösten går fram...
Låten som sådan då? det är ju det som är det viktigaste... Den är hittig och skulle kunna va med på vilken absolute music skiva som helst.
/Jon
stensdotter:
Easy listening, skön röst, lite stompig på sina ställen. Tyvärr tyvärr tyvärr kommer texten bort helt och det är lite trist. Jag tror det är en blandning av hur Rebecca sjunger och produktionen.
Musiken är kanon o hennes röst också :rolleyes:
Hedblom:
Hallå, det här är en bra låt!
Måste dock få poängtera att jag hatar lajnade gitarrer :D
Rent spontant nu innan det läggs på "riktiga gitarrer" tycker jag att hon sjunger för bra för låten.
Svårt att förklara men hon sjunger rockigare mot för hur det övriga spelas.
Den färdiga låten Kanske kan vara något för Eurovision? :D
Blir för övrigt sjukt avis på hur mycket nytt material du lyckas spotta ur dig!
Inte så att du har några kreativitets-tips för en sån som kanske lyckas få till 1-2 låtar per månad max?
Harmonica mike:
Tjabba Pererra.
Är det här bra? näääeeee - det är ta mig f-n alldeles lysande! Vilken sångerska,och produktonen är skitbra!
Det låter hur färdigt som helst,djonas på detta..ja det ser jag fram emot.
Mycke snyggt jobbat!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida