Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Slaget vid lund 1676

<< < (4/4)

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 24.07.2008, 00:27:47 ---
Gillar trevande introt.  hela stycket andas inte klicheactinofilm, utan lite snarare som howard shore jobbar: en känsla som kan beskriva en sammanfattning.
Detta är då sammanfattningen när hela slaget rullar ut. inte med närbilder av blodiga dueller, utan snarare nån slags helikopterperspektiv över hela det långa slaget.

jag gillar verkligen melodierna som kommer igång vid 326

violiner vid 420 s är ljuvligt snygga.

timpanitemat som rattle gillar går hem även hos mig. det ihop med den rätt mastiga basen du fått till i djupaste stråkarna gör det riktigt tungt.

pizzicatostråkarna skulle jag gärna se utbytta mo "vanliga stråkar som spelar korta toner"

Svårlyssnat stycke som fanken dock. har varit här förut men inte lyckas skriva. nu efter fem-sex lyssningar så blir det bättre och bättre.

Som all musik som fastnar tog det en stund att bygga upp tycke  för denna, men nu när man hört allt gå runt, så känns alla oräkneliga smådetaljer helt självklara.

lite manskör? elle rinte. är rätt klart :D

bra!

--- Slut citat ---

Svårlyssnat är ju ett problem, kan lätt övergå till olyssningbart ;) Tack för lyssningen!

Marr: Kung Kristian var han med? :D Då måste jag ju komma på ett tredje tema ;) Tack!

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 25.07.2008, 11:55:43 ---Väldigt imponerande detta. Lyssnar sällan till denna typ av musik och jag vet inte om jag till fullo förstår den än mindre hur den skrivs. Kan anta att den görs klar under tiden den spelas in? Alltså att du inte har ett färdigt tema framsnickrat på piano eller annat instrument innan? Ena scenen leder till nästa som leder till nästa...? Måste vara bland det mest krävande komponerande man kan tänka sig detta och det spännande att följa din utveckling. Tycker du har klarare ljudbilder idag och här hör jag inga som helst krockar. Bara att hålla ihop ett sådant stycke är en bedrift och tycker du lyckas till fullo. Vet inte om jag kan bidra med någon mer konstruktiv kritik. Flöjttemat är ju underbart och stråkpartiet efter det är skitsnyggt.

--- Slut citat ---

Hej! Numera har jag tillgång till både klaviatur och gitarr! :) Värre var det på kinatiden, hehe...
I regel kommer jag på efter hand.
Tack skall du ha!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion