Forum > Färdiga produktioner
Per Rosqvist - The Mind of Women
MrPhil:
Jag måste nog vara lite mer negativ än övriga. :mellow:
Det mesta percussiva låter ganska statiskt o ibland felplacerat i kompositionen. (inte ur takt alltså, utan konstigt arrat)
Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt. En del mjuka partier har forte samplingar, ibland när det kommer nån snabb slinga så är det en räcka med crescendo-samplingar som lirar.
Jag hittar inget tema. Kanske inte är meningen heller, men det blir på nåt sätt ett stycke som pågår utan riktning eller mål. Efteråt minns jag inte hur det gick, bara ungefär hur det lät... :huh:
Tyvärr.
Dividend:
Jag börjar med det negativa :)
--- Citat från: MrPhil skrivet 30.03.2007, 16:53:51 ---Jag måste nog vara lite mer negativ än övriga. :mellow:
--- Slut citat ---
Ok, vi börjar:
--- Citera ---Det mesta percussiva låter ganska statiskt o ibland felplacerat i kompositionen. (inte ur takt alltså, utan konstigt arrat)
Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt. En del mjuka partier har forte samplingar, ibland när det kommer nån snabb slinga så är det en räcka med crescendo-samplingar som lirar.
--- Slut citat ---
forte och mjukhet är onaturligt enligt vilket regelverk?
F ö är det skitskönt med trumpeter som spelar crescendo, snabbt efter varandra! Mycket genomtänkt! :D
--- Citera ---Jag hittar inget tema. Kanske inte är meningen heller, men det blir på nåt sätt ett stycke som pågår utan riktning eller mål. Efteråt minns jag inte hur det gick, bara ungefär hur det lät... :huh:
Tyvärr.
--- Slut citat ---
Synd att du inte hittar temat...
Dessustom synd att du inte dissar hårdare, nu blir jag ju inte ens arg :D
Dividend:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 30.03.2007, 14:53:29 ---Mix: Väldigt grötigt med alla reverb. Blir ingen stereobild alls, bara bred mono. De tystare partierna fungerar bra.
Låt och arr: du är en fascinerande kompositör.
--- Slut citat ---
Tack
Hmm, hade för mig att jag använde ganska lite reverb här. :) Skall skriva upp det på listan!
Funderat på att överlämna mixandet till andra i fortsättningen. Av flera anledningar, bl a så har jag en lätt hörselskada på höger öra, och inte heller har jag särskilt bra högtalarutrustning där jag befinner mig
Harmonica mike:
Alla gillar inte sånt här,och det är lugnt..Här har du en som gör det och förstår det geniala i dina låtar.Keep`em comin´...
Mvh
Micael
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 30.03.2007, 14:59:30 ---Det har änna blivit så att jag håller utkik efter dina låtar. Så fort de dyker upp måste jag lyssna!
Börjar jättefint, gillar inte klockspelet, att det repeteras så tätt inpå varandra, det låter för mycket "sampling". (Höhö,,, sam-pling.... uj uj skall kanske satsa på att bli komiker)
Det låter som om det är rätt bra ljudkavlitet.
Väldigt bra, som vanligt, men det är nog det där klockspelet som jag hänger upp mig på lite. Det som är härligt med dina stycken är att det känns som om det faktiskt skulle kunna vara "på riktigt", det finns en känsla som man inte hittar på många ställen i demosamanhang.
--- Slut citat ---
Lovar att ta bort sam-plingen i nästa verre :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida