Forum > Demolåtar
Cykeln - Lukten av ett lyckligt liv (v2 med Marre på kör)
asti:
Härlig låt med riktigt bra text!! Sången är jättebra - rätt mycket Anders F Rönnblom vibbar! Underbart sväng - en låt man blir glad av!
Ska jag ha en liten försiktig anmärkning ska det vara att det möjligen är lite för mycket reverb/delay på sången och att den är lite vass i mina högtalare.
Men det förtar inte på något sätt den fina känslan och svänget i låten! Bra körinslag förresten av Marruschkka!
/Asti
Markus Broberg:
Skön låt, smart och skitbra text. Allt sitter som en smäck ju:) Coolt!
hackeman:
Attans, jag skulle inte ha sparat över förra versionen. Gillade din lead sång framförallt, och den drunknar bort lite i körerna här tycker jag. Harmonierna blir inte heller lika sköna o lugnande som innan. Du kan inte lägga upp en länk till den förra versionen oxå? :rolleyes:
cykeln:
asti
Tack! Vad kul att du blir glad av denna och tack för fina ord om test och sång!
Ska kolla reverbet samt eq på sången - du kan ha rätt.
Yes, Marre har rätt stämma för det låten handlar om
Markus Broberg
Tack för det - den smäcken tar jag åt mig - kan behövas efter en hel dag med dåliga inspelningar med bandet
hackeman
Här gör man sig till och skruvar och trixar och så vill mannen ha den gamla verren - det är då för dj... Närå skojar bara :D
Förra versionen finns i trådhuvudet
Tack för din lyssning!
hackeman:
--- Citat från: cykeln skrivet 21.02.2009, 21:19:57 ---hackeman
Här gör man sig till och skruvar och trixar och så vill mannen ha den gamla verren - det är då för dj... Närå skojar bara :D
Förra versionen finns i trådhuvudet
Tack för din lyssning!
--- Slut citat ---
Aaahh, befrielse. :rolleyes: Den förra versionen är sååå mycket bättre. Keep it simple.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida