Forum > Demolåtar

Cykeln - Lukten av ett lyckligt liv (v2 med Marre på kör)

<< < (8/10) > >>

Marruschkka:
Asti:Tack du :wub: Fina Anders F. Rönnblom-vibbar..håller med!!Du blev glad..igen..det gläder mej :lol:
Markus:Härliga tider, Cykeln rules!
Lådan:Tur att man ännu så länge lever i fildelningstiden..det kanske blir "streaming" framöver..vem vet? ;)
Hackeman:Smaken är som baken..it's a free world..och tur är väl det!!

/Marr

spacetrucker:
Humm... här sitter jag och lyssnar på denhär låten igen. Efter första lyssningen tänkte jag kommentera men kom bara liksom inte på nåt att säga... och nu efter att ha lyssnat till denna ett antal gånger kommer jag fortfarande inte på nåt... bara att jag finner mig själv lyssnande (kan man säga så) gång efter gång på låten.... fascinerande...

h. Krister

freddy:
Cykeln är nog den som är mest personlig här på KR, det går liksom inte att missta detta med något annat. Ofta tycker jag texterna i dina låtar är behållningen, du kan det bra.

Tror jag har hört denna förut, låter bra! Detta luktar klart tycker jag :D

Wernborg:
Kul låt.

Tycker att du ska minska mixen reverb/torr på rösten till förmån för det torra. Alltså inte förändra själva reverbet utan bara mängden på rösten.

Marre smälter in fint som kör. Bra.

Trumarrangemanget känns något slumpartat ibland i brist på bättre ord. Hihatfigurer och andra saker på trummorna som förändras på "fel" ställen. I ett arr av denna art där ambitionen är att låta akustiskt så tycker jag soundet på trummorna förändras för mycket under låtens gång ...  :unsure:

Basen stressar också på lite onödigt, speciellt i början av låten. En distinkt pickbass istället kanske?

Gitarrerna riktigt snygga.

Gott jobbat!

martinm:
Riktigt bra arrangerat med körer och allt. Finurlig och bra text.
Vänjer mig t o m vid basljudet som jag inte riktigt gillar bara för att allt passar så bra ihop.
 :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion